Hösilaget är sålt men ej hämtat

L

Lampi

Vad kan man göra om en person har betalt för sitt hösilage i Januari och vi har avtalat att det skulle vara hämtat senast siste April. Jag behöver få bort det för vi ska reparera maskinhallen men vill helst inte flytta balarna i onödan.

Jag har nu under ca 1 månads tid ringt och försökt få tag på dem på olika nummer. Kan man sätta in pengarna på deras konto igen och sälja till någon annan. De kan i alla fall ringa och berätta när de har tänkt och komma så att jag kan planera arbetet.

Sv: Hösilaget är sålt men ej hämtat

Jag skulle flytta balarna. Givetvis är det INTE optimalt, men samtidigt så det är köparens problem. H*n skulle hämtat silaget från där det ligger nu senast i torsdags (sista april), men har inte gjort det. Då anser jag du har all rätt att flytta balarna, och det är vad jag skulle - om jag hade någon annan plats att lägga dem på.

Givetvis skulle jag flytta dem så varsamt det går, inte 'kasta ut' dem, men skulle anse att det är köparens problem att de behövt flyttas en extra gång och den risk det medför.

Skulle inte sätta tillbaka pengar etc, risken är du hamnar i ett läge där det påstås att pengarna inte kom tillbaka bla bla. Utan flytta ut silaget, ställ det ur vägen och invänta att de hämtar. Om du har plats alltså?

Sv: Hösilaget är sålt men ej hämtat

Flytta balarna, meddela köparen att de ska hämtas innan xx maj, annars måste du kassera dem utan möjlighet till återbetalning av köpeskilling.

Sålt är sålt, du har förbundit dig att inte sälja till annan, de att hämta balarna. Bägge ska hålla sin sida av avtalet, annars får det konsekvenser.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 218
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 935
Senast: Lhas
·
Samhälle En av mina mostrar har dött och jag och min bror tillhör dödsbodelägarna, eftersom hon inte hade några barn och vår mor är död. Det...
Svar
9
· Visningar
1 987
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om... 2
Svar
22
· Visningar
5 479
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka