Horsewares andasfunktion

MissPopcorn

Trådstartare
Ni med Horseware-täcken (Rhino/Rambo), kan ni lägga dem på en fuktig häst? Funderar på situationer då hästen har blivit svettig/blöt av regn, andas då HW-täckena så bra att det går att lägga dem direkt på hästen eller behövs ett svettäcke under?

/Maja

Sv: Horsewares andasfunktion

Nu har jag visserligen bara Amigo men de lägger jag med gott samvete på en blöt häst och släpper ut i regnet. Det har aldrig varit något problem.

Har också Amigo och lägger det på blöt häst, inga problem. Hästen är helt torr ett par timmar senare, och varm innan dess.

Lika här, har ibland inte tid att låta hästen torka i fleecepyjamasen så jag lägger på Rambo och det andas jättebra. Har inget dåligt samvete för det :)

Jag brukar oftast lägga ett svettäcke under om de är blöta, men är de bara lite varma eller lätt svettiga så lägger jag på täcket som det är.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
429
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 765
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 210
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder