Horseware Rhino täcke

cactuspower

Trådstartare
Funderar på att investera i ett HW Rhino täcke med 370 g foder, vad tycker ni om just denna variant på HW täcken? Hur slitstarka och hållbara täcken har just era Rhino varit? Har de hållt tätt osv.?
Vill gärna veta så mycket som möjligt, ett sånnt här vill jag ha

rhinowug1.jpg

till min fuxa :love:

Täcket kostar i det här fallet ca 1400:-, är det värt pengarna??

Sv: Horseware Rhino täcke

Ja det tycker jag. Har rhino både till hästen o ponnyn och de är jättebra. Rekommenderas..

Jag har Rhino 200g till båda mina hästar. De har hållit varje vinter sen 1998 respektive 2000. Båda lika fräscha och håller tätt trots tvättar varje år (impregnerar efter såklart).

Använder både Rambo och Rhinotäcken på min häst. Mycket bra kvalite som inte går sönder i första taget och släpper inte igenom regn. Dyra - ja, men mycket prisvärda. Har bl a ett Rambotäcke jag köpte 97 och det håller än.

Hej alla i vårat stall använder i stort sett bara horsware täckerna och det finns inga som dem!!! Vi har dock Rambo men en tjej har ett Rhino som hon är nöjd med dock säger hon att hon ångrar att hon inte la till pengar till ett Rambo eftersom det är i bättre kvalite, tyget är starkare och mer tåligt. Men det täcket du hittade var super fin måste vara nytt för i år!! (vart hittade du det)

Riktigt snyggt täcke :love:

Har inget Rhino själv, men kompisar som har det är nöjda !

Lite trist att tänka på vintertäcken nu bara :crazy: Sommar ett tag till tack ! :D

Jag tycker HW har kanon täcken, har nog aldrig hittat ett dåligt täcke ifrån dom.
Bra passform, bra kvalité, många stl. så även små ponnysar kan ha dom.
Helt klart BRA!!!

Jag har ett Rhino vintertäcke som jag e mkt nöjd med! :bow:

Det är bra att du satsar på ett täcke som du kan ha i måååånga sesonger framöver! :D

Kan bara inte låta bli att kommentera det men hästen på bilden ser ju ut som en korv i det!! :D :rofl: Annars var det ju väldigt snyggt och de flesta verkar tycka att det var prisvärt.. :idea: :love:

Frågan är bara om du kan få tag i den färgen här i Sverige..

Är det en ny modell? Har aldrig sett den färgen förr....
Har ett Rhino 200 g utetäcke som jag iofs bara haft en säsong, men det har hållt jättebra o mkt bra passform. Okej Rambo är slitstarkare än Rhino, men så länge din häst (eller kompisarna) inte är världens vildingar så tror jag absolut ett Rhinotäcke håller minst lika bra som något annat!!
Men det verkar billigt, va det 1400 för ett 370 g?? Mitt 200 g kostade 1600 tror jag.

Har såväl inne- som utetäcken i både Rambo o Rhino o de finns inga bättre täcken. Ska va mitt nya JW fleecetäcke då :D

Jag har ett till min pålls som hon använde mycket förra hösten och vintern, det är jättebra! Bäst av alla utetäcken jag testat iaf ;)

Köp!

Tack för att ni delat med er av alla era erfarenheter om Rhino! :bow:
Ett sådant ska jag allt ta och köpa, var mycket inne på ett Rambo Wug ett tack men känner inte alls för att lägga ut så mycket pengar på ett täcke just nu eller i år överhuvudtaget. Men det kan nog tänkas bli ett Rambo nästa år i stället och ett Rhino nu till hösten/vintern. Har ångrat mig och tänker köpa det som det är 200g fyllning i stället för 370 g. Hon ska ju vara klippt, men jag tänkte även införskaffa två thermotäcken på 150 resp. 220 g i stället. Kan då även växla och ha thermotäckena innan jag börjar gå över till detta täcke. Samt då ha som extratäcke. Har även ett täcke från Hööks som verkar bra, inköpt sist då det var rea där. Sedan ska jag köpa ett Rambo Cotton Cooler också och ett Amgio Regntäcke som är ofodrat så klarar jag mig nog bra. Eftersom jag har andra regntäcket och ett som är lite fodrat, en GS filt, fleecetäcken m.fl. sedan tidigare också. Så då kan jag bara byta och låta det ena täcket torka ordentligt om det skulle läcka. :)

Precis som Tican skrev så går det att köpa på www.hastshoppen.se
Det är det enda stället i Sverige som jag vet att detta täcke går att köpa.

Färgen är ny för i år, b.t.w!

det är lugnt värt pengarna. har ett grönt sånt, skitbra! läcker aldrig, hagkompisarna river och biter i det och det har inte gått sönder trots att dom typ hänger sig fast i det medan min pålla springer..
däremot fick hon skav av det i vintras på bogen, men det är det enda negativa.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke av Horsewares Rambo och Rhino tycker ni håller vattentätt bäst? Jag har ett haft Rambo Original LIte (med v-knäppning) som...
Svar
10
· Visningar
1 152
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 213
Senast: Camigween
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med... 2
Svar
29
· Visningar
2 896
Senast: Wembley
·
Utrustning Är rambo det slitstarkaste täcket på marknaden eller finns det lika slitstarka billigare alternativ? Har en täckesslaktare i hagen som...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar