Horseware Rambo Turnouts- stora eller små i stl.?

B

**BORTTAGEN**

Har hört lite olika angående det? Vilket stämmer egentligen?
Min angloarab har vanligtvis stl. 145. Har nu tänkt köpa ett Supreme eller Wug till honom, men vilken storlek ska jag ta - 140, 145 eller 155?

Tacksam för hjälp!
Mvh Jennie

Dom är stora, mitt 145 täcke passar även till unghästen, som egt drar 155 på täcken.

Har 140 på undertäcket och tunna regntäcket från Horseware, alltså 5cm mindre än vad han vanligen har.

Men jag tycker inte du ska välja en mindra storlek, om hon nu inte är väldigt tunn och smal, det är ju bara bra att utetäcken är lite rymliga! :)

dom är stora. min pålla har 135 i vanliga fall, men hennes horseware täcken är i 130 och ändå för stora.

Okej så ni rekommenderar mig alltså till att köpa 140 till honom?
Har funderat på att köpa Rambo Wug Medium/200g + Rambo undertäcket åt honom (att använda som vintertäcke) men eftersom man rekommenderas att ta undertäcket i en mindre stl. än utetäcket, hur ska jag då göra?
Ska jag våga ta 140 på utetäcket och 135 på undertäcket eller vore det kanske lite bättre om jag tar 145 på utetäcket (med risk att det blir lite för stort) och 140 på undertäcket?? :confused:

Min häst har 145cm i vanliga täcken och i alla hans rambo har han 140cm. Passar jättebra! :love:
Så jag rekommenderar att du tar 140cm på rambo täcket!

Okej...tack så jättemycket för hjälpen! Men vad skall jag ta på Undertäcket då? Nån som vet om Undertäcket är stora eller små i storlekarna?

Jag har inte ett undertäcke, men däremot ett svettäcke. Det har jag strl 140 i och det är lite stort över rumpan, men annars sitter det jättebra! Perfekt i hals och över magen! :D Så det beror alldeles på om du vill att undertäcket ska vara lite kortare eller inte. Jag tycker själv att det är bättre med litet för stora täcken inne än litet för små!

Är det bara jag som tycker dom är väldigt normala i storleken?
Ponnyn har visserligen 140 i sitt men det är för att i riskfall få plats med ett extra täcke under. Stora hästen har 155 i alla sina Rambo-täcken, inklusive Turnout-täcket och jag tycker dom är lika i storleken.

Lite kan jag nog hålla med om... Min häst har iof rhino men de bör väl vara lika?
Iaf så har hon 155 i vanliga fall och efter rekommendationer där jag köpte mitt så beställde jag en stl mindre på regntäcken (rhino orginal), det passar bra men jag får inget extra under.
Skulle sedan köpa 200gr orginal men där var det stopp...fick var så god att skicka tillbaka och ta en stl större, dessutom bytte jag modell och köpte ett wug.
Trots att jag postade returen 26/11, har jag varken hört något eller fått det nya täcket :mad: så nu måste jag ringa till veckan för att se vart fasen det tagit vägen.... :mad: :crazy:

De är normala till stora i strl. Jag brukar ta samma storlek som hästen brukar ha på utetäcken så man får in ett innetäcke under vid behov. På innetäcken kan man ibland välja en mindre strl.

Jag skulle ha köpt samma strl som din häst brukar ha, bättre lite stort än för litet!

Jag har Rhino Wug till mina arabston, den ena kräver normalt 125, har 115. Den andra behöver normalt 135, har 125. Provade ett Rambo Wug strl 130 på henne, men det var alldeles för stort. Så jag rekommenderar 5 el 10 cm mindre än normalt. Annars kommer de drunkna i dom.

Välj undertäcke i 140cm och utetäcke i 145cm. Det har jag på mitt halvbod, 165cm hög. Hans vanliga storlek är 145.

Undertäcket er ganska fluffigt! Bättre lite för stort än för litet tycker jag!

min häst ligger mitt emellan145-155, Köpte ett 6'9 (155) till honom, och det ligger perfekt. Men han är ganska bred över bogen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat på att köpa ett rambo micklem när ekonomin tillåter. Det jag funderar är dock storlekarna, har läst mig till att de är...
2
Svar
33
· Visningar
5 493
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
9 087
Senast: Camigween
·
Utrustning Behöver lite hjälp och tips angående täcken till min foderhäst... Såg idag att han fått lite skav av täcket framtill, inget som...
Svar
10
· Visningar
1 600
Senast: Angel
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 563
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Badrumsrenovering
  • Textilåtervinning
  • Autistisk bror