Laa
Trådstartare
Jag har bekymmer hos Welsharna, ska jag sägaJag som är van vid trakehner tycker det är helt fel att strenght är långt under typ 85![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bekymmer hos Welsharna, ska jag sägaJag som är van vid trakehner tycker det är helt fel att strenght är långt under typ 85![]()
Oj, ja! Jag har sett olika nyanser hos flaxen men visste inte att det kunde skilja sig även i själva fuxnyansen.Intressant att det finns nyanser av svettfux hos araben, nyanser som saknas hos den vanliga fuxen.
https://www.horsereality.com/horses/899286/chamomilla dotter till modern som finns ett steg till vänster.
jag blev riktigt förvånad när jag såg färgen och var tvungen att dubbelkolla mot den andraOj, ja! Jag har sett olika nyanser hos flaxen men visste inte att det kunde skilja sig även i själva fuxnyansen.
@inverterad Skulle ett av mina ston kunna få dejta Shehzaad igen för hrc?
Är du säker på att den saknas hos fuxar utan flax?Intressant att det finns nyanser av svettfux hos araben, nyanser som saknas hos den vanliga fuxen.
https://www.horsereality.com/horses/899286/chamomilla dotter till modern som finns ett steg till vänster.
Jag kan ju inte vara säker men hittills ha jag bara sett en nyans så sannolikheten att den finns är minimal. (Detta gäller då arab och A-T finns kanske i annan ras)Är du säker på att den saknas hos fuxar utan flax?
Förstår att det gäller de raserna, men färgerna uppdateras ju regelbundet också, och om jag förstod det rätt har du inte sett den här nyansen förut alls?Jag kan ju inte vara säker men hittills ha jag bara sett en nyans så sannolikheten att den finns är minimal. (Detta gäller då arab och A-T finns kanske i annan ras)
Svettfux med flax är inte så vanligt och de som uppnår mina krav på GP ännu färre så jag har inte så bra koll. Det som förvånade mig var alltså att man kostar på att göra flera nyanser av ett så ovanligt anlag men inte av dussinanlagetFörstår att det gäller de raserna, men färgerna uppdateras ju regelbundet också, och om jag förstod det rätt har du inte sett den här nyansen förut alls?![]()
Aha då missförstod jag, uppfattade det som att du hävdade att färgen inte fanns på fuxar utan flax, sorry! Gissar att det är lite lättare att göra olika nivåer av mörka fuxar än flera nyanser av ”standardfux”. Är samma hos trakehnarna och man ser det även hos bruna där, är väl egentligen bara en variant av ”vanlig” brun, sen ett gäng olika mörka bruna.Svettfux med flax är inte så vanligt och de som uppnår mina krav på GP ännu färre så jag har inte så bra koll. Det som förvånade mig var alltså att man kostar på att göra flera nyanser av ett så ovanligt anlag men inte av dussinanlaget
Givetvis är det samma färg på vanlig svettfux men även de är ju rätt ovanliga