Horsemanship.

M

Maloutt

Det är såhär att jag har en travare precis inporterad från Tyskland. Det är en hingst vid namn Tyson och han är 6 år gammal. Han är inte inriden, men gud vilken pärla han är.
Men jag tänkte försöka mig på lite grejer med honom som kan stärka vår relation till varandra tills då jag ska rida in honom till våren.
Jag har också en 8 åring vid namn Straus som har diagnosen DAMP. Han fick en skada i benen när han var två och kunde då inte ridas eller tränas. Han fungerade inte alls med trav då han är alldeles för stirrig, och de som ridit honom har blivit rädda då han har stegrat sig och slått över bla. Ska försöka rida honom till våren också då det inte är så halt.
Som sagt, jag vill stärka bandet mellan mig och dessa två hästar tills dagen kommer då jag ska sätta mig på dem.
Så jag frågar nu. Har ni några små övningar och roliga saker man kan göra med dem?
Ge gärna specifika förklaringar så jag inte gör fel eller så.

Tack på förhand!

Sv: Horsemanship.

Hmm... Det är inte lätt att förklara såhär direkt. Är enklare att visa och förklara verbalt. :P

Men jag tycker nog att det bästa är om du letar upp någon i din närhet som tränar ut horsemanship som kan komma och visa dig lite grann.
Kostar kanske en liten peng men det är det värt. =)

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 902
Senast: liiinnea
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 616
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 040
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II