P
pampen
Har en hosthäst som jag funderar på att ge Horsehage, nån som kan ge för/nackdelar med det? Alternativet är småbalar ensilage.
Tack
Tack
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TheHunted1 skrev:Det är inte riktigt småbals ensilage. Det är en blandning av hö och ensilage.
Dam fritt
90 % av alla proteiner kvar
Oöppnad förpackning räcker ca 18 månader.
Öpnnar förpackning i ca 6 tror jag??
Det räcker till ca 3-5 dagars fodring av normalstor häst.
Det går att köpa året runt
[Läste allt i deras brochyr här om dagen, det finns fler grejer men kommer inte ihåg mer ]
Funderar på att köpa det till min häst också...
Fast är det någon som har koll på priserna??
MvH//TheHunted1
Alexandra_W skrev:HorseHage är som flera skrivit hösilage, och oftast så är det både dyrare och har sämre värden än man kan få tag i på småbalshösilage, så för mig är det aldrig ett alternativ. Om man däremot bara har en häst som inte hinner äta upp en småbal vanligt hösilage, så kan HorseHages mindre säckar vara bra.
Magdalena skrev:Å andra sidan är det säkert olika beroende på vilken HorseHage producent man kontaktar. Den närmast mig hade många olika skördar att välja på, och därmed också olika näringsvärden. Inga problem att tillgodose mitt önskemål om över 50gSRP/kg foder (kvoten hamnade på 9 nånstans).