Horse hage????

T

Tiboo

Någon här som vet något om HorseHage?Var kan man köpa det ,är det bra, vad kostar det mm...vill veta så mycket som möjligt om detta.

Sv: Horse hage????

sitter å "jobbar"... hehe...

jag har ångest inför hösten... hösilage med alla andra i stallet eller horshage å sköta sig själv (slippa tjaffs om vem som ska ta in osv... å stå å hugga ut balarna från snö å is)...
dubbelt så dyrt lixom... men asbra :)

*HorseHage är dyrt, onödigt dyrt enligt mig.
*Det går att få tag i vanligt hösilage, med minst lika bra kvalitet och värden som HorseHage, för mindre än halva priset.
*Det FINNS vanligt hösilage i småbalar, vilket som sagt är minst lika bra som HorseHage.
*Jag tycker att HorseHage är överskattat.

Jag fodrade med horsehage i vintras eftersom min häst började hosta av vårat hö. Min häst som är mycket kräsen åt horsehage med god aptit. Smidigt och enkelt att hantera balarna. Den enda nackdelen är priset! Runt 3:-/kg fick jag betala.
Ska försöka se om jag kan hitta någon bonde i närheten som pressar hösilage i småbalar. Verkar tyvärr inte finnas något intresse för det i mina trakter.

Álin skrev:
*HorseHage är dyrt, onödigt dyrt enligt mig.
*Det går att få tag i vanligt hösilage, med minst lika bra kvalitet och värden som HorseHage, för mindre än halva priset.
*Det FINNS vanligt hösilage i småbalar, vilket som sagt är minst lika bra som HorseHage.
*Jag tycker att HorseHage är överskattat.
Visst går det att köpa annat hösilage med lika bra värden, men om man inte hittar någon som säljer småbalar i närheten så finns inget annat val när man har få hästar.

Nej det är klart. Finns det inget annat så är HorseHage självklart ett alternativ.

Jag skrev bara vad jag i min situation tyckter om HorseHage.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar