Horse and dog trail

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Horse and dog trail

Det verkar intressant! :) Hästar och hundar är ju en så bra kombination :love:

Finns liknande i Sverige, i alla fall för "min" ras, kallas Road Trial, första tävling har hållit i Väst-Sverige.
Läs mer på www.dalmatiner.nu
Till nytta och nöje, Road Trial

Senast ändrad av en moderator:

Nu är det kanske inte så många i sverige som använder häst och hund i arbetet med boskap.
Men jag har ofta med mig hunden när jag är ute och rider och då är det inte helt fel att kunna platsa hunden från hästryggen eller skicka hunden före en, kanske till och med koppla hunden från hästryggen.
Istället för att först träna hästen i trail och sedan fara och träna hunden i agility så kan jag ju träna båda samtidigt!!
Toppen!!:banana:

Ibland kanske man uppfattas som otrevlig om man kryddar inläggen med lite diminuerande kommentarer. Då kanske åsikten som sådan hamnar i skuggan av sättet som budskapet framförs på.

Bara en liten tanke...
Det var f*n vad man ska vara fin i kanten !:rofl: Oaktat det så verkar hela idén rena fjantet som inte har med westernridning att göra!

Nä, du har givetvis rätt. Jag ska genast skicka tråden till "Hoppning"...

Nä, du har givetvis rätt. Jag ska genast skicka tråden till "Hoppning"...
Ja, hoppning blir nog passande för det finns väl inget forum för trams o skillnaden är ju inte uppenbart så stor? :rofl:

Håller med dig att detta är en helt "ny" gren, hör inte till de klassiska western-grenarna.

Kanske är det så att western-folk är mer öppna för nyheter, och inte sitter fast i upptrampade spår?

Och det är väl trevligt om hund/hästägare kan träna sina djur tillsammans. Live and let live.

TRAMS är väl att racka ner på andra.

Håller med dig att detta är en helt "ny" gren, hör inte till de klassiska western-grenarna.

Kanske är det så att western-folk är mer öppna för nyheter, och inte sitter fast i upptrampade spår?

Och det är väl trevligt om hund/hästägare kan träna sina djur tillsammans. Live and let live.

TRAMS är väl att racka ner på andra.

Man kan ju ta steget fullt ut och köra traildogfrisbeepleasureagility:idea: i balettkjol. Öppet för nyheter, annie??? Kanske dressyrryttarna nappar på idén?
Snälla annie, låt mej få tycka att det är tramsigt, jag låter ju dej tycka att jag rackar ner på andra utan att påpeka det. Men kan du inte hålla med om att detta nya fenomen har inget med westernridning att göra? ( Det är ju bara småflickstrams!):D

Bill! Man blir verkligen trött på din trista attityd! det är varken trevliga inlägg eller något "klokt" i dem.

Med din inställning så borde Hunterklasserna vara "dåliga" åxå, för hur ofta har man en engelsk sadel på en westernhäst?

Varför inte glädjas att det tillkommer nya grenar och att folk kan tänka i nya banor? att fler dras till sporten och att det kommer... publik? för en oinsatt person är då tex pleasure rena sömnpillret.

Bill! Man blir verkligen trött på din trista attityd! det är varken trevliga inlägg eller något "klokt" i dem.

Med din inställning så borde Hunterklasserna vara "dåliga" åxå, för hur ofta har man en engelsk sadel på en westernhäst?

Varför inte glädjas att det tillkommer nya grenar och att folk kan tänka i nya banor? att fler dras till sporten och att det kommer... publik? för en oinsatt person är då tex pleasure rena sömnpillret.
Hunterklassen är dåååålig ! Kärringsport! och sörjan i pleasureträsket är djuuuup ! Sen om du blir trött på mej så får det stå för din räkning, du behöver ju inte läsa mina inlägg, solstråle! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka