Min fjording som ja skrivit om förut i några trådar har ju problem med hovarna. Hade en veterinären där från början.Hon sa att det var Hovböld. Men hovslagaren sa att det inte var det utan att det var det var inflamation i hovleden. Han tyckte vi skulle blistra. Vi gjorde det. Han blev bra. Men han var även väldigt öm i sulorna. Så hovis tyckte vi skulle lägga vatten omslag på fötterna. Det gjorde jag en vecka. Det blev bättre. Men när ja slutade vattna så blev det lika igen. Hovis kom ut och satte på sulor. Han blev inte lika stapplig utan gick bättre. Men haltade lite på vänster fram. Där på den hoven hade han även brosk vid kronranden. Det var därför han haltade sa hovis. Jag vattnar nu och han är bättre. Men bara om han är utan vattenomslaget nån dag så haltar han igen.
Vad kan det bero på??Hovbroskförbening??
Jag vill ge hovis sin chans först. För jag litar på min hovis han har räddat många sådana här hästar som min säger han. Men lyckas han inte måste ja åka till Bollnäs eller Gävle med honom.
Är nog ca två månader sedan jag märkte att han haltade första gången. Så nder den tiden har vi testad det ja skrivit ovan.
Vad tror ni det kan vara för något??
Vad kan det bero på??Hovbroskförbening??
Jag vill ge hovis sin chans först. För jag litar på min hovis han har räddat många sådana här hästar som min säger han. Men lyckas han inte måste ja åka till Bollnäs eller Gävle med honom.
Är nog ca två månader sedan jag märkte att han haltade första gången. Så nder den tiden har vi testad det ja skrivit ovan.
Vad tror ni det kan vara för något??
Senast ändrad: