Problematisk
Trådstartare
Jag red i paddocken idag och fick en fundering. Det var länge sen jag red där, och eftersom vi har snö nu är det lite upptrampade spår, bland annat (såklart) fyrkantsspåret. Jag insåg då att den/de som ridit upp spåret uppenbarligen rider sina hörnpasseringar på ett helt annat sätt än mig, och så satt jag och funderade på hörnpasseringar ett bra tag
Hur rider ni igenom era hörn? Om ni rider ett vanligt dressyrpass, använder ni er av hörnen på något sätt? Hur? På en ridbana med normal kortsida (dvs 20 meter), ungefär hur lång bit av den har ni hästen rakställd?
Varför rider ni hörnpasseringarna på det vis ni gör?
Jag väntar lite med att säga hur spåret var och vad jag reagerade på, för att lämna det så öppet som möjligt med olika svar
Hur rider ni igenom era hörn? Om ni rider ett vanligt dressyrpass, använder ni er av hörnen på något sätt? Hur? På en ridbana med normal kortsida (dvs 20 meter), ungefär hur lång bit av den har ni hästen rakställd?
Varför rider ni hörnpasseringarna på det vis ni gör?
Jag väntar lite med att säga hur spåret var och vad jag reagerade på, för att lämna det så öppet som möjligt med olika svar