Hornhinnesår

Ejervallskan

Trådstartare
Hej!
Har en shettis som skadat ögat och nu har ett hornhinnesår. Droppat ögondroppar och serum i 10 dagar. Har återbesök på måndag till veterinären.
Ni som också haft häst med hornhinnesår, hur länge fick ni behandla innan det läkte?
Ev blir det skrapning av ögat. Försökt hitta ca pris på detta så man är lite förberedd på kostnaden. Någon som vet ungefär vad det kostar? 😊
Tack för svar på förhand! ☀️

Min fick ett svårläkt hornhinnesår får några år sedan hon skrapades två gånger och det tog totalt åtta veckor. Skrapningen var ett enkelt och ganska snabbt ingrepp, det är ju exakt vad det låter som. Minns inte kostnaden med det var inte skitdyrt.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Hundhälsa Hej! Jag tidigare skrivit om min valp som har juvenil vaginit. Hon får återkommande urinvägsinfektioner pga detta. Hon är behandlad med...
Svar
16
· Visningar
3 489
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 492
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 493
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad jobbar du med, egentligen?
  • Hemmasittare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur