Hörn toalåda

Magica

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på hörn toalådor.
Badrummet i min nya lägenhet är för litet för att jag ska få plats med en vanlig toalåda så jag funderar på att skaffa en hörn toalåda. Den ska vara för fullvuxna katter. Så nu undrar jag; ni som har sånna lådor - vad tycker ni om dom och var har ni köpt dom? Jag är på jakt efter en som inte är alltför dyr.
Tips på en internetsida?

Tack på förhand! :D

Sv: Hörn toalåda

Våran är såååå kass. Det är ca 1 cm glipa runt hela luckan vilket gör att massa sand kommer ut. Jag gjorde en tråd om bra hörnlådor här men ingen svarade i den :(

Va tradigt! Vilken har du då och var har du köpt den? mest så att jag inte köper en sådan.

Jag har en hörnkattlåda utan lucka (med luckan så glipade det nästan en cm)
jag har valt att ta bort luckan nu när jag har haft kattungar (nu är de så stora att jag kan sätta dit den igen men det har bara inte blivit av). Jag köpte min på en zoobutik. Lite tips som jag tycker är smidigt är att jag har min i hallen med luckan vänd inåt väggen sen har jag en sån där sak som samlar upp sanden utanför lådan och över detta har jag ställt ett litet bord med duk och blommor samt fodertunnorna. Dekorativt ingen vet artt det döljer sig en kattlåda under bordet :)

Vi köpte vår på en zoo-butik. Har kollat flera andra men problemet verkar vara det samma på alla modeller jag sett.

Har också en hörnlåda där luckan glipade - har tagit bort den då kisse skvätter mindre då (9 mån nu). Så luckan verkar vara dålig på alla - men det funkar urbra utan och den får precis plats i badrummet. har en handuk framför lådan så att inte sanden blir blöt och är lätt att ta bort och skaka ur.

Förlåt trådkapning, men:
sen har jag en sån där sak som samlar upp sanden utanför lådan:)

vad är det? har du en bild/beskrivning? har aldrig hört sånt?

Jag har hjärnsläpp så jag kommer inte ihåg vad den heter men det är en typ räfflad matta i hårdplast bara att lyfta upp och lägga tillbaka sanden i lådan när man gör rent den och det blir minimalt med sand utspritt i lägenheten passar jättebra till just en hörnlåda.

ok - jag ska hålla ögonen öppna för en sån.

Om nån annan har en bild/länk eller nåt får ni gärna slänga in den eller PMa så jag inte kapar tråden mer!

Mina har två, en från foderbilen och en från dogman. Den första är större men båda används av katterna.

Jag har en som jag köpte på zoo här i stan. Rätt så rejäl kant och jag tycker inte att sanden åker ut på golvet, jag har två kattungar och dom använder den flitigt =) Jag har en sån utan "tak".

Jag köpte min på L*ntmännen Dogman tror jag det är.

Stora kissen får precis plats i den :grin:
Nackdelen tyckte jag var att den e för låg då lill kissen är en grävare av dess nåde...

Han gräver och sprätter så sanden e överallt.... :crazy:
Min e utan tak.

Tack för alla svar! Det blev ingen hörntoalåda då min ena katt totalvägrade gå in i den då det blev mindre plats för henne att vända sig mm i den. Och den var ändå den största lådan jag hittade.
Så det blev en ny fräsch låda från ÖB. Billig och väldigt bra. Haft några sånna lådor innan och de har alltid fungerat bra. Så det fick bli en sån. Står i badrummet så det är rätt så trångt där inne för mig nu men vad gör man inte för sina älsklingar :love:

Det där med att ha den under ett bord i hallen tycker jag låter väldigt fiffigt! det ska jag absolut se om jag kan fixa för det hade varit det bästa:)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
549
Senast: KeeNine
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
647
Senast: Grazing
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 781
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 846
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈