_Sascha_
Trådstartare
Hur mycket hjälper de? Vad brukar bli den mesta skillnaden, när hästen brunstar eller i allmänt? Finns det andra alternativ?
Jag har en riktig pissmärr
som nu har satt igång med första brunsten och hon är jättegullig och kärleksfull i boxen och vill mysa hela tiden (hm vet inte om det känns helt ok men men..
) men i ridningen, speciellt dressyren sätter hon sig på tvären HELA tiden. När hon inte brunstar är hon en ängel(Så mycket en ängel ett riktigt stoigt sto kan vara
) men när hon brunstar så tjurar hon emot och slår mot skänkeln och varenda litet tygeltag är som jag sliter utav allt var jag har (haha dramaqueen är vad hon är..) så då nämde min tränare nåt om hormonsprutor eftersom det kommer säkert bli många fler brunstar eftersom det är så varmt. Hon ställer sig även och ska "skvätta" hela tiden även i ridhuset och det är inte direkt någon höjdare när hon tvärnitar för att hon är sååå kissnödig och skvätter liiite.
Jag har för mig att hon har fått en av sin gamla ägare när hon var runt 10 år gammal (nu är hon 16).
Så lite hjälp av er skulle vara guld värt och lite info om de här sprutorna. Har dessutom hört förra sommaren av en annan om munkört (?), vad är det? Fråga om det är något mer ni vill veta, vet inte om jag har beskrivit tillräckligt bra.
Jag har en riktig pissmärr
Jag har för mig att hon har fått en av sin gamla ägare när hon var runt 10 år gammal (nu är hon 16).
Så lite hjälp av er skulle vara guld värt och lite info om de här sprutorna. Har dessutom hört förra sommaren av en annan om munkört (?), vad är det? Fråga om det är något mer ni vill veta, vet inte om jag har beskrivit tillräckligt bra.