Hormonspiral!

N

Nile

Jag satte in en hormonspiral den 22 september. sen dess har jag haft EN blödnings fri dag. vilket känns förjävligt.. visst jag vet att man kan blöda de tre första månaderna. ok om man blött lite. men jag tycker jag blöder en hel del. Jag trivs inte alls med det, vet inte om jag ska stå ut ett tag eller om jag ska ta ut den.. Ni andra som haft sprial, hur tyckte ni att det var?

Sv: Hormonspiral!

jag blödde konstant i 6 veckor efter att jag satte in min spiral och sen hade jag mer dagar med blödningar är blödningsfria dagar i ytterligare några månader... nu efter ett halvår har det stabiliserat sig... det visade sig att jag hade en polyp på livmodertappen och efter att den togs bort så försvann nästan blödningarna helt... ring din BM om du har frågor...

usch då det låter inte roligt! jag ska till bm senare idag för att klippa av trådarna, då dom är för långa. men vet inte om jag ska be henne ta ut spiralen istället. trivs inte alls med att ha det såhär:(

jag blödde konstant i 6 veckor efter att jag satte in min spiral och sen hade jag mer dagar med blödningar är blödningsfria dagar i ytterligare några månader... nu efter ett halvår har det stabiliserat sig... det visade sig att jag hade en polyp på livmodertappen och efter att den togs bort så försvann nästan blödningarna helt... ring din BM om du har frågor...

Jag blödde till och från de två första månaderna, sedan upphörde det helt. Det är två år sedan nu :banana:

Blödde tre dagar sen inte en droppe, bytte i slutet av aug. Älskar hormonspiral,har haft det sen efter jag fick första barnet för 16 år sedan har jag haft mens max tio ggr. Helt underbart är det.

Lyckos.. jag tog ut min förra veckan.. klarade inte av blödningarna.. tyvärr. trodde verkligen spiralen skulle vara bra.

Blödde tre dagar sen inte en droppe, bytte i slutet av aug. Älskar hormonspiral,har haft det sen efter jag fick första barnet för 16 år sedan har jag haft mens max tio ggr. Helt underbart är det.

uscha, det låter inte skoj. Jag älskar min spiral, blöder pyttepyttelite nån gång var tredje månad och det är underbart!

Edit: Ser nu att du har tagit ut spiralen, jag hoppas det blir bättre utan för dig :)

Jag har en mirena hormonspiral. Jag blödde första1½ månaden typ, men sen gick det över och jag hade ingen mens ngn månad, sen var 4:e vecka vanlig mens och nu typ var 6-8 v. Skumt.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 365
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 034
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar