Hormoner eller blödig?

Kickis

Trådstartare
Jag var precis och avlivade våran katt och har nu lipat(gråtit) mer än aldrig förr. Jag fick barn för ca 1 år sedan och har ett till barn på snart 3 år. Och man tycker ju att nu ett år (efter förlossningen) senare borde väl hormon halterna vara normala igen. Men jag har blitt så himla blödig efter att jag fick barnen. Lipar för minsta lilla osv. kan det fortfarande vara hormonerna som spökar eller har jag blitt en mjukis efter att jag blev mamma???
Jag kan förstå att man gråter när man avlivar sitt djur, men förut hade jag kanske bara fällt en tår och nu bara det forsar så fort jag tänker på nått ledsamt.:cry:

Senast ändrad:
Sv: Hormoner eller blödig?

Jag är sån nu efter 9 månader. Gråter för allt, grät idag när jag såg introt till 'supernanny' och en sexåring sa att han skulle 'ta fram kniven och döda sig själv' när han inte klarade av läxorna :cry:
Jätteblödig är jag! Skyllde på hormonerna men jag undrar om jag inte helt enkelt blivit en annan person sen Elina kom till världen ... en mycket bättre sådan om jag får säga det själv :p

Ja, ibland så känns de ju bättre att vara lite mer känslig, men idag gick det till överdrift för mig..:crazy:
Hoppas på att de är hormonerna som fortfrande lever loppan..:angel::idea:
Ingen som vet?

Jag har en släkting som fortfarande är sån efter 7 år... Så det kan nog vara en bestående förändring kanske ;) Hon var absolut inte "blödig" innan, men nu går hon runt och är lite fuktig i ögonen regelbundet :)

Jag har nog oxå blivit känslosammare sedan jag fick barn, när jag tänker efter. Det är mer än ett år sedan sista barnet, så det beror nog inte på några hormoner.

Jag grät en rejäl skvätt ikväll efter att ha tittat på "De halvt dolda" på tv.

Min dotter är 2 år och jag har hela tiden efter hennes födelse haft nära till tårar (och det hade jag absolut inte innan barnet). Nu är jag gravid till råga på allt och bölar för ingenting.

Var på begravning (min mans farmor) i förra veckan och jag lyckades med nöd och näppe hålla gråten så pass att det bara rann, men kroppen ville hulka och gråta hejdlöst...

Puh!

Tror att det är bestående...

Jag som har funderat på när det går bort. Fick ju barn för två månader sedan och har sedan jag blev gravid varit otroligt blödig. Att se en film i stil med Wallander som gick häromveckan där ett litet barn blir kidnappat! :eek: Tårarna bara forsade och jag kramade Loke så han måste ha trott att jag var galen! Jag fixar (än så länge) att se på filmer och serier där vuxna människor dör, men barn går knappt längre. Då storgråter jag. Varje gång. Och varje gång jag tänker på det under resten av avsnittet. :p

Men nu låter det som att det kan vara bestående och jag får vänja mig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 309
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?