Höra av sig eller inte?

Hör av dig! Kan inte tänka mig att det blir fel att visa sitt deltagande utan att vara för påträngande.

Vet en gång när jag hade förlorat en ganska närstående. Nu är det såklart inte samma sak som att ha ett svårt sjukt barn, men just angående att höra av sig eller så. Då var det EN person (utanför familjen då) som hörde av sig. Min bästa väns pojkvän. INGEN annan och jag kände mig så fruktansvärt ensam. Hade verkligen uppskattat även ett "hej, jag har hört om xxx och vill bara säga att jag beklagar och jag tänker på dig/er" typ.
Och jag skulle verkligen tro det är samma sak med ett sjukt barn. Att bara veta att andra tänker på en och att det finns folk man KAN vända sig till om man vill och behöver, tror det kan vara väldigt värdefullt.

Helt rätt gjort :heart

De går sannolikt igenom helvetets alla stadier just nu, så de kanske hör av sig mer senare. Att du fick svar direkt visar nog att de var tacksamma.

En kollega vars tonårsson blev knivmördad lärde mig en sak en gång: ”du behöver aldrig vara rädd för att ’göra det värre’ för några som har det så här. Det kan inte bli värre än de redan har det.”

Helt rätt gjort :heart

De går sannolikt igenom helvetets alla stadier just nu, så de kanske hör av sig mer senare. Att du fick svar direkt visar nog att de var tacksamma.

En kollega vars tonårsson blev knivmördad lärde mig en sak en gång: ”du behöver aldrig vara rädd för att ’göra det värre’ för några som har det så här. Det kan inte bli värre än de redan har det.”
Åh nej så tragiskt. Det måste vara helvetet på jorden att gå igenom.

Hemsk situation. Lider verkligen med familjen och du gjorde helt rätt som hörde av dig.

Enligt egen erfarenhet: då det blir fel är när folk hör av sig och mer eller mindre kräver att få delta i situationen. Alltså verkar vilja pumpa en på information man egentligen inte vill dela med sig av. Att höra av sig och säga att man tänker på dem, kanske erbjuda dem hjälp med något (helt utan tjat och krav) eller liknande är en helt annan sak och betydligt mer uppskattat. Sen kan man ju såklart delta om man blir inbjuden så att säga.

Såna här situationer är ju jättesvårt att hantera som utomstående så jag förstår verkligen din fråga.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 465
Senast: Migo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 077
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka