R

Rambolina

har ni någon koll på årets höpriser då det antagligen kommer att bli dåligt med hö:crazy:
Grannen fick göra sig av med 700 balar pga det j**a regnandet:devil:

Sv: Höpriser

Verkar riktigt svårt just nu....men det är nog väldigt olika beroende på tillgång och efterfrågan.

Där vi köper hö slog man och pressade under de två soliga & varma veckorna under juni månad. Höet är torrt, väldigt grönt, doftar som hö ska samt har kanonvärden. Vi betalar 2 kr/kg.

Vi säljer hö för 1,25, men om det blir stor efterfrågan framåt vintern så stiger priserna.
Efterfrågan på ensilage kommer nog inte att bli lika stor i vinter som med hö.
Skördarna härikring blev jättestora

Skördarna här nere blev också stora. Min väninna fick in allt hö de behöver på endast en skörd i år. De skall även ta en del ensilage. Men första skörden blev stor.

Hoppas det går bra om jag sticker in en fråga :)
Så om första skörden blev bra så är chansen att priserna höjs mindre? Verkar som att det blev en ganska bra skörd innan midsommar där jag bor.. :)

Det beror lite på vart i landet man bor, där jag bor så blev det mkt hö men sent slaget.

kl

jag köper hö för 1,20kr/kg. häromkring finns et gott om hö.
men jag har hört priser upp till 3kr/kg :eek: på andra ställen

Kommer det bli dåligt med hö? Vi har mycket hö häromkring. Redan 2 skördar och det ska nog bli en till antar jag för dom gödslar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 506
Senast: Ainon
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka