Hoppträning ikväll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte jag den här gången heller, utan dottern som ska hoppträna inför söndagens P&J
Ägaren kunde inte vara med så det passade bra att jag hade möjlighet rycka in som moraliskt stöd och filmare
Sen får vi se om jag öht vågar åka med på söndag efter kvällens övning :D

Startlistan är uppe och de startar som nr 3, vilket dottern tyckte passade bra. Då är det lättare planera framridningen så den inte blir för länge. Tur jag kan gömma mig bakom paddan och filma när hon ska hoppa, jag tycker det är skitläskigt fortfarande efter alla år. Men speciellt på en ny ung och oerfaren häst.

Nästa vecka kanske kanske jag får rida :up: . Ridskolan har börjat köra halva grupper varannan vecka nu när det börjar bli lite fler friska hästar.
Just nu är det bara två st som är riktigt sjuka, resten av sjuklingarna är under ingångsättning. Så nu gäller det att inte återsmitta de som varit sjuka. Det går typ åt dunkar med vircon just nu.
Det är ungefär hälften av hästarna som visat någon typ av symptom, några bara lite lätt feber men inget snor, men bara ett fåtal som varit så pass dåliga att de fått antibiotika. Peppar peppar har vi nog haft tur i oturen ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka