Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja du får väl helt enkelt inse att hon inte är ngn tävlingsponny, om du nu måste tävla sälj ponnyn till nbågon utan krav o köp en hoppare.
ja du får väl helt enkelt inse att hon inte är ngn tävlingsponny, om du nu måste tävla sälj ponnyn till nbågon utan krav o köp en hoppare.
Glömde säga att hon är absolut inte rädd för hindren och vi har kollat igenom henne och hon är fullt frisk!
Hej! Imorrn så ska jag ut på ännu en hopptävling och nu vill jag ha lite tips och svar..
Min ponny kan antingen vara på topphumör(sällsynt) och då hoppar hon som pegasus och bara älskar det.. men för det mesta så stannar hon.. jah kommer i lite över banhoppningstempo mot första hindret och driver som attan! Men 3-4 eller 5 galoppsprång före hindret så stannar hon.. inte så att hon tvärnitar men hon stöter emot lite i varje språng.. då bryr hon sig inte ett dugg om skänklar eller sporrar och jag har inte vågat att prova slå henne då för jag är rädd att man inte får det..(får man det och isf hur mycket?.. alltså får man lyfta handen eller bara slå lite försynt på bogen?) iaf så står man där och jag trycker till henne med sporrarna och så tar jag ny sats.. då hoppar hon (oftast) och så blir det samma sak på andra hindret och på tredje så vi kommer då oftast inte längre än till tredje hindret men vi kommer över det efter att domarn sagt att vi är uteslutna.. ibland har jag tur och då hoppar hon första på en gång och börjar stanna på andra..
iaf är det nån som har nå tips på vad jag ska göra!!??
och sen, brukar ni knoppa era hästar före hopptävling på lokal nivå och brukar ni (om ni har möjlighet) alltid duscha hästarna dagen innan tävling? Bara nyfiken på det men vill verkligen ha svar på det där med vägran för det är ju imorrn!
Tack på förhand..