Hoppstövlar !

S

sunny93

Hej !

jag ska köpa ett par nya ridstövlar , men kan inte bestämma mig vilken sort / märke :p tänkte höra om ni har några förslag på snygga och sköna stövlar , gärna men långa , smala skafft ! :angel::) gärna bilder :)

Sv: Hoppstövlar !

Lite dyrare stövlar...Parlanti helt klart, finns inga snyggare:love:blir verkligen ett par sådana nästa gång.6-7 tusen

Har själv ett par specialsydda M Decima, som är helt supermjuka i skaftet, men de hänger tyvärr på sista versen:smirk:Också runt 5-6 tusen i pris

Har ett par andra italienska utan märke som jag köpte på någon mässa. betalde 2800 tror jag, de enda stövlarna som passat mina långa smala ben UTAN att specialbeställa:p Billiga och snygga dessutom. Har hållt superbra och är fortfarande lika snygga efter 1, 5 års användning.

Jag har ett par Equi-comfort. Gillar dem verkligen, som tofflor :p
Kostade endast 1300 (!!!) på GBG mässan. Passar perfekt till mina ben, å så är dem snygga med :p , enkla. Det enda negativa med dem är att snörningen är på utsidan så att säga. O väldgt långa snören. men med ett par sporremmar göms dem lätt :D
IMGP3535.jpg

bland läderhoppstövlarna säger jag helt klart parlanti american zip. jättefina :love:

annars måste jag ju säga om du vill ha ett par snygga och sköna..

tretorn :love: :bow:
17892905.jpg

tack för svar ! :) , hörde oxå att GlenGordon har ett par : Juniorridstövel från Glengordon Classic by Fabbri , är dem bra ? och är dem framförallt långa i skafftet ? :) :)

föresten ! hur får man tag i tex. Parlanti och GG stövlarna ? :O :D:D

Parlati säljs ju mestadels på mässor, men kan även åka hem till dem och ta mått, bor utanför Sjöbo. Modellerna finns att skåda på hemsidan www.parlanti.com har dregglat över dem många gånger:D

parlanti säljes endast genom deras återförsäljare, gå in på www.parlanti.com där finns nr till den som säljer dom i sverige. Du kan ta måtten själv. (endast måttbeställda)

GG säljs genom Equalityline så det finns många i sverige som kan fixa dom, butikerna har mått tabeller så du kan se hur långa dom är i skaftet.
GG stövlarna är ett samarbete med F.lli Fabbri som ritat modellerna osv.
GG stöveln:
35157102_1.jpg

Jag har ett par f.lli Fabbri dom är helt underbara!! Säljs endast genom deras egna som tar måtten, och finns oftast bara på Falsterbo o i Scandinavium att få tag på här. Jag beställde mina i england o gav runt 7500 för dom tror jag? (betalade handpenningen i pund o sista vid leverans i euro så jag vet inte riktigt :))
(Endast måttbeställda)
kolla på http://www.stivalifabbri.it/en/home.htm
mina f.lli Fabbri
1_13_1071797_575_422_0_0_0.jpg

Sen finns det ju Sergio Grasso som ock är av bra kvalité till mkt bra pris! Säljs också via Equalityline. Dom har både standard stl. och måttbeställda plus standardstorlek med små förändringar vilket gör de mkt billigare!!!
en billigare Sergio Grasso stövel m. snörning
19153540.jpg

annars tkr jag det är dåligt med snygga stövlar som inte har 1cm tjockt läder (går ju inte att röra benen då!)

Hoppas de hjälpte lite ;)

Kan rek. Cavallo Sydney.. grymt fina & sköna.
Specialbeställde mina o har inte en enda gång haft skav av dem :D
Lycka till!

tretorn stövlarna är jö bara så läckra :love:

Själv föredrar jag faktist Mountain horse :D :cool:

Såna har jag oxå :) (equicomfort) Mina var dock några hundringar dyrare. :crazy: Jättebra och prisvärda stövlar iaf :)!

Treadstone har många olika stövlar, många bra till priset :D
Dom har båda billiga och dyra stövlar

det är bara att klippa av snörena, det gjorde jag på mina.

mina är för övrigt ett par treadstone, dom rekommenderas inte.

beställde dom från nätet, så slutsumman landade på 4200 kr, dyrare än vad det hade kostat i affären. hade jag vetat att affären här i stan efter 2 månader som dom sagt att dom skulle komma, till slut fick in sina 3 dagar innan mina kom på posten, hade jag inte beställt, utan köpt dom i affären. Men dom är helt klart värda sitt pris, dom är assköna :love: och snygga :angel:

cavallo junior.. mjuka och sköna.

prisvärda.. stax över 2000 när jag köpte mina..
så mellan 2000 och 2500 kr.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka