HOPPSCHABRAK, Vilket märke är det värt att lägga pengar på?

H

Hoppelit

Hej!
Nu till jul så vill jag unna mig och hästen ett riktigt snyggt schabrak som jag ska inviga mina 2010 tävlingar med. Frågan är: Vilket märke är det värt att lägga pengar på? VISA GÄRNA BILDER!

Sv: HOPPSCHABRAK, Vilket märke är det värt att lägga pengar på?

Jag vill gärna kunna sticka ut lite i mängden, och schabraken måste hålla!

jag tycker RG och Equalityline är bra, Mias också;)

Jag använder mest RG & Anna Scaparti.. dom gillar jag extremt mycket!
tyvärr har jag inga bilder som dom direkt är tagna nära så det syns

Ska du lägga pengar på det och vill ha ett riktigt bra schabrak så köp ett från equiline!
Du kan kombinera ditt eget, finns massor med olika alternativ!
Sen ligger deras schabrak enligt mig BÄST!

Här är en bild på mitt som jag beställde och fick hem förra veckan

29783531.jpg

Mias! Där väljer du precis vilka färger du vill, rund kant, spetsig kant, passapoal, kantband. Kanske 2 kantband? Färg på undersida osv. KANON! Med eller utan remmar osv...

Jag tycker att de Mias jag har är bäst passform och håller formen och färgen bäst efter tvätt. Equilines är snygga men vrider sej och blir noppiga efter tvätt.

Mias RS har bra schabrak som för mig hållt länge. Man kan välja massor med olika färger och grejer.

Lite billigare alternativ som är superkvalitet...MIAS RS. Kan bestämma färger helt själv.

Lite dyrare EQUILINE, ANNA SCARPATI, RG.

Själv föredar jag Equiline före RG då de är mindre "sladdriga" och mer tunna. Ligger stadigt under sadeln.

Har även ett snyggt ESPERADO som kostar 699:- finns matchande huvor och i mängder av färger:d

CIMG0128.jpg
[/IMG]
Equilineschabrak med brun kant och marinblå fläta

CIMG0022.jpg
[/IMG]
Esperadoschabrak, bilden gör det inte rättvisa. är snygg nougatbrun färg!

Jag tycker att de Mias jag har är bäst passform och håller formen och färgen bäst efter tvätt. Equilines är snygga men vrider sej och blir noppiga efter tvätt.

What, det har jag aldrig varit med om:eek: Har flera stycken som alltid är tvättade i 40 grader. varken noppar sig eller vrider sig. Äldsta schabraket är nog 7 år och väldigt välanvänt. Fortfarande snyggt nog att använda på tävling till och med!

HL och Schockemöhle är mina absoluta favoritschabrak. Ligger bra under sadeln och håller sig fina efter tvätt. Shockemöhle är inte så fruktansvärt dyrt heller, runt 350 kr.

Sen har jag även Mia, Scarpati, lamicell och esperado som jag oxå är väldigt nöjd med.

Tycker Glen Gordon har assnygga schabrak. dick vet jag inte hur dom håller sej. men jag kan ju varmt rekommendera mias och isabelle werth!

Jag gillar Equilines schabrak jättemycket! Håller färg o passform även fast man använder de ordentligt! :)
Anna scarpati och RG är jättesnygga, har ett scarpati men har inte haft det så läge att jag vågar uttala mig om kvaliteten, men det verkar lovande hittills ;)

JW schabraken har jag också varit nöjd med, men man måste "dra till dom" efter tvätt annars drar hörnen ihop sig :(

26517596.jpg

28002432.jpg

27206871.jpg

Några JW schabrak och huvor :)

Som tävlingsschabrak:
Billigare alternativ: Schockemhöhle!
Dyrare alternativ: Anna Scarpati (älskar dom, haft 6-7 stycken) eller Equiline!
Personligen tycker jag Mias också är bra men tråkiga!! Iaf till tävling

Equiline, Mias, GG. RG och Scarpati är fina men jag tycker inte de håller formen som de ska med tanke på priset.

schokemöhle tycker jag! Du får bra kvalitet och kan dessutom köpa många olika färguppsättningar utan att bli ruinerad :D

japp som många har sakt Schockemöhle :D går att matcha så himla snyggt med deras andra saker med :D är juh själv en kingsland fantsat men med dom schabraken sticker dukanse inte ut så mkt, men snyggt och stillrent tycker jag :D

*kl

Var hittar man mias? :O

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 169
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 208
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024