Hoppschabrak -Hot or Not?

B

Borst

Ska köpa schabrak till hoppsadeln. Ska man ha hoppschabrak eller Allroundschabrak. Vad tycker ni är snyggast?

Sv: Hoppschabrak -Hot or Not?

Tycker inte om hopp speciellt mkt! Snyggare med vanliga. :)

Jag tycker de amerianskaschabraken är snyggare :) men allround funkar också.

Ok.. Jag tänkte att jag skulle köpa ett hoppschabrak först, men blev osäker efterssom att de är rätt korta ;)

NOT! Allround är mkt finare.. fast jag använder de korta hoppschabraken ibland på sommaren när det är varmt och man inte är så förtjust i vojlockar..

man behöver ju inte ha något jättekort! jag tycker att allroundschabrak är snyggt också, men vid viktiga tillfällen ska det vara lite mer fart, och då är ett kort schabrak lite "sportigare", tycker vissa.. <-- rörigt

Jag tycker att om man har en riktig hoppsadel, så är det snyggt med hoppschabrak. Har man däremot en allroundsadel och använder hoppschabrak så ser det inte klokt ut:crazy: Jag föredrar allroundschabrak till allroundsadel och hoppschabrak till hoppsadel.:bow:

Nej, tycker inte om de! Känns som att de va ngt som var hett när de kom, men försvann rätt snabbt.
Allround schabrak tycker ja de ska va...:)

Suoperkorta hoppschabrak tycker jag är råfult men det finns ju lite längre modeller, som kanske bara är 5-10 cm kortare än sadeln, de är vackra :love:

Mitt

Kul med lite olika åsikter ;)
Jag ska ha schabraket till en Hoppsadel.

Not! Ytterst få hästar passar i hoppschabrak. Det är såå fult med stoora hästar och pyttesmå schabrak, vissa hästar ser ju smällfeta ut bara p g a det. :p
Nä, allround är mkt finare i de flesta fall. :D

Senast ändrad av en moderator:

Både och!

Hoppschabrak använder jag mest vid sommarn, eftersom att det brukar bli ganska varmt.

Men allround och amrikanska modell använder jag mest!

jag anser att för att hästarna ska passa i hoppschabrak (ffa amerikanska) så måste dem vara rejält slimmade. annars ser dem ut som tunnor...

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 171
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar