hoppsan vad kan nu hända?

kingkong

Trådstartare
min ponny fick fång i våras och det var akut så vet kom på en gång .. fyllede i nte i något i passet eftersom det blev så plötsligtså jagh hade det inte med mig till stallet. vet frågade inte ens efter nåt pass så allt föll sedan i glömska.
häromdagen var min vanliga vet ute och vaccinerade(vet som kom vid fånganfallet är inte den jag brukar vända mig till) och hon vaccinerade hästen i vanlig ordning som hon brukar, vid det här tillfället oxå med stelkrampsvaccin, som han får vartannat år.

idag slog det mig plötsligt!! OM vetrinären som kom vid fånganfallet oxå vaccinerde mot stelkramp... och han fick stelkrampvaccin nu igen med bara nån månads mellanrum....är det farligt?
ja, jag vet jag kan ringa vetrinären och fråga hur det var men han har semester och svarar ej.... ville bara kolla om de finns nån här som har koll.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·
S
Relationer Jag har vart ihop med min kille i ca 3 månader. Jag är 23 och han är 30, alltså lite åldersskillnad. Han har vart singel länge och bara...
2
Svar
34
· Visningar
9 463
Hästvård När jag fodrade middag hos hästarna såg jag att eltråden till grinden var nere, började då bli orolig om någon varit i hagen. Alla...
Svar
13
· Visningar
1 820
Senast: Muninn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka