millan71

Trådstartare
Nån som testat CH TREVOR FLATBACK från H***ks? Jag funderar på att köpa den som en andra sadeltill min unghäst som en extra sadel ifall jag vill hoppa och om jag använder min dressyrsadel till min andra häst. Jag tycker den såg fin ut och var ett otroligt bra pris.

Synpunkter :bow:

Sv: Hoppsadel

Det handlar ju mest om att sadeln passar hästen och sen får du tänka på att din unghäst musklar sig och växer till sig lite under tiden.:smirk:

Vad använder du nu? en dressyr eller allroundsadel?
du kan gott och väl hoppa lite smått med din unghäst i din allroundsadel om du har en.
oftast behöver du inte ha en hoppsadel förrens du hoppar högre.

eller så kan du föröska få tag på en billigare hoppsadel som inte är så mkt flatback på för att du sjävls ska få en stadig sits eftersom det är en unghäst du har som kan var vinglig och osäkser.

Lycka till!:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 261
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Ska köpa hoppsadel till häst med normallångt sadelläge, ganska låg manke, rund (ej takformad) och rak rygg. Mycket anläggning fram...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Buck
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Lii
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat