S

stall_fia3

hejsan! det är så att ja letar hoppsadel. till min häst men utan framgång : ( jag söker en hoppsadel som är en såkallad cut back. det är en sadelsom är utskuren vid manken. för hästar med hög manke.har någon aver sett en sådan sadel till ett rimligt pris under ca. 7000kr eller där omkring upp till 8000kr? fattar inte varför det är så svårt att hitta när det finns så många sadlar?? :confused:

På de flesta hästar jag ridit med hög manke har man ofta sadlat så pass långt bak att cut back inte varit nödvändigt. Annars så har Kieffer cutback. Tror även att Zaldi har det på vissa modeller (Royal Super?).

Cutback (mer eller mindre) finns på nästan alla hoppsadlar idag. Är få hoppsadlar som inte har någon cutback alls.

Liknande trådar

Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 475
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 284
Senast: Aifos
·
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 888
Senast: domesticus
·
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Miljon
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat