Hoppsadel!

C

cotton

Känns det mer annorlunda att hoppa med en hoppsadel än med en allroundsadel? Jag undrar för jag ska på ridläger och där de har hoppsadlar och det är ett hoppridläger jag ska på...

Hoppsadeln är ju konstruerad just för hoppning, och jag kan tänka mig att man får mer stöd av en sådan vid hoppning än med en allroundsadel :)
Någon anledning borde det ju i alla fall finnas till at alla hoppryttare har hoppsadlar tycker jag ;) :D

Allroundsadel

keifferallraound%201.jpg

Hoppsadel

albionhopp.gif

Jo, fast jag undrar mer om det är STOR skillnad och då på lägre höjder, vet ej hur högt vi kommer hoppa men max 90 cm tror jag.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur