Hoppsadel *tips önskas*

TokigaTösen

Trådstartare
Flatback eller inte spelar ingen större roll, men gärna både knä- och vadstöd. Ska passa på en förhållandevis rak, bred rygg med knappt ngn manke. Ser ut ungefär såhär

Vad skulle DU tipsa om för märke och modell?

Kan tillägga att jag haft en Kieffer Norbert Koof som blev för trång och lättade bak...

Sv: Hoppsadel *tips önskas*

Så väldigt rak kan jag inte säga att han är? :confused: Ser helt vanlig ut tycker jag, en normal svängning. Hur bred är han? Prestige skulle kunne passa, Jättsköna sadlar av bra kvalite. Om du varit van att rida i en Kieffer så titta på Prestige Sidney eller Eventing, dom har lite mer stöd för benen och lite djupare säten än Golden Star, Paris etc.

Sv: Hoppsadel *tips önskas*

Passier PSL , Globus (alla har samma passform och samma storlek på stöden i princip), Prestige, Equipe, Stubben.

Hästen är nästan rak i sadelläget, men det är ganska svårt att avgöra om han ser ut så jämt när han jobbar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har nyligen köpt en begagnad Kieffer Norbert Koof till mina hästar som nu delar på en äldre Kieffer Garmisch som ligger fint. Båda...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 478
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 385
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 202
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar