Hoppsadel till häst med låg manke

N

nipa

Finns det någon sadel som passar häst med låg manke och relativt rak rygg. har provat en Pessoa med normalbom som låg bra men skulle behövt en bredare bom. Då hamnar nog sadeln dock 2 cm från manken? Någon saom har tips så kom gärna med dem! :)

jag har en pessoa amos (normal) på min Dponny utan manke, den ligger kanon bra. för övrigt så är han rund som en korv fast han inte är tjock. :)
men det var kanske en sådan du provade? du sa ju inte vilken pessoa du har provat.

Om du måste ha en bredare bom, så leta efter en sadel med lite högre framvalv. Är du säker på att du måste ha bredare? Har du mätt ryggvinkeln? :confused:

Nej, jag har inte mätt honom.
Men när man känner från manken och ner över sidorna är det så himla tight att man inte ens får in en handflata.
Phu, jag vet inte. Kom gärna med fler tips! :)

Det låter lite trångt ja... Har du möjlighet att få prova en vid Pessoa då? Om du ska köpa ny, så tar säkert affären hem en till dig.

Jag har köpt mig en begagnad kloster Schöntal Baron von trenck den är låg i framvalvet bomvidden är 31 och passar henne bra (alla andra var för höga i framvalvet och åkte fram)
Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Fibusen
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 320
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka