Hoppsadel til B/C ponny

Haffe

Trådstartare
En i mitt stall skall köpa hoppsadel til sin maxad B, eller liten C. Vad har ni at rekommendera? Alt av interesse! .....Och självklart skal man ta ut en sadelutprovare, vil bare vite alternativen først :)

Stübben (Rex) brukar vara ett säkert kort till ponny.

Men; som du själv skrev; ta hjälp av en KUNNIG fackman!

Prestige har en jättefin ponnysadel! Flyttbara klossar och ser riktigt fin ut, har faktisk önskat att dom gjorde den i 17" ocså. ;) Tror modellen heter Pony helt enkelt. www.prestige.it

Ahh, den såg jo smaskig ut. Kit Pony tror jeg den het... noen aning hur mycket den kostar?

Inte om ponnysadeln, men överlag är Stubben av bra kvalite med väldigt hårda och obekväma... Och har en tendens att vara smala i bommen (även 31-32 är rätt smalt).

leste at edelwais skulle vara mjukare... Hmm, dem skulle ha ut en sadelutprovare så får vel se hva det blir! Tack så mycket!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 377
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Körning Hjälp mig att lista för och nackdelar. Jag är på g att köpa en körhäst, har redan en ridhäst och den nya ska vara främst till körning...
2
Svar
27
· Visningar
3 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka