Hoppsadel pessoa

S

sweetmelon

Hej jag ska köpa den nya pessoa sadeln så ajg undrar om det är någon som har den?Är den bra?ligger den bra?:confused:Och så undrar jag om ni kanske har lite bilder med den på eran häst ! och så undrar jag :jag har en ponny med fruktansvärt hög manke vad ska jag då ha för bomvid? TACK i fall ni svarar:D

Sv: Hoppsadel pessoa

Borde du inte åka till en sadelutprovare som kan hjälpa dig att prova ut en sadel som ligger bra på din häst?:idea:...är ju inte ens säkert att en pessoasadel passar på den....lycka till med sadelköpet:)

Har inte provat den nyaste modellen men de pessoasadlar jag provat har jag tyckt varit sköna att sitta i så den nya är nog inget undantag!

Om den ligger bra på hästen eller inte är ju jättesvårt att svara på. Du får helt enkelt prova ut den ordentligt på din häst! Den kanske inte alls kan ha någon pessoasadel och då får man bita i det sura äpplet och leta efter en annan sadel som passar bättre.

Pessoasadlarna har jag för mig är raka i bommen! och då kan man inte ta en bredare bommvidd för det utan då får du ta ett märke som har svängda bommar! Min ponny har också hög manke och jag har Prestige sadel, Jag skulle rekomendera en prestige till din ponny men bomvidden har jag ingen aning om, åk till en sadelprovare eller ta hem en! Det är det bästa! Gjorde det till min ponny hade en knights först och dom är kopior på pessoasadlarna och dom e raka i bommen så ring och rådfråga iallafall en sadelprovare! lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka