hoppsadel med rejäla stöd

nightcrawler

Trådstartare
finns det nån hoppsadel som har rejäla stöd både fram och bak för benen? gärna en lite halvdjup sits. har en st martin nu som jag älskar, men nån gång ska den få en ersättare så tänkte börja kolla redan nu.

Sv: hoppsadel med rejäla stöd

Finns många... Kieffer, Passier, Stubben, Prestige, Wellington, KN, Jensen, Cliff Barnsby, Lemetex, Globus, Crown, Kentaur, Arabian, Sommer har modeller med stora stöd.

Pessoa Don Neco har också bra stöd både framför och bakom skänkeln, samt halvdjup sits.

1010208g.jpg

oj det var en hel del. tycker jag nästan bara ser sådana med små obefintliga klossar annars.
tack allihopa för tipsen :)

Har en nyköpt Kentaur Priamos och både jag och hästarna älskar den:love:
Halvdjupt säte och rejäla klossar både fram och bak samt riktigt bra hantverk!
Passar hästar med ganska raka ryggar.

den går bort, min häst har svängd rygg. passar alla kieffer raka ryggar eller finns till svängda åxå?

Ja! Min kieffersadel har det :) hihi!
super skön att rida i :p

jag ska sälja min albion med bra stöd fram o bakopm skänkeln, får super balans! den kostar ca 16.000kr ny men ska sälja den för 11.000 billigare vid snabb affär, ligger bra på dem flesta hästarna!
:angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
501
Senast: gulakatten
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka