Hoppsadel med MKT vid bom

Sv: Hoppsadel med MKT vid bom

Hos Jensen kan du få sadel i väldigt vid modell.
Man kan även minska och töja ut sadeln där när som helst och hur ofta som helst -mycket praktiskt när man har en bred häst!:)
De fixar till sadeln direkt efter mått du tagit på din häst så den blir precis så vid som det behövs.
Min dressyr är nog mellan 125-130 grader vid skulle jag tro.

jo men man kan specialbeställa men såna kostar uppåt 20 000 annars är hdr fletcher ett bra alternativ

Kostar ännu mer om man ska ha Amerigo. Ok, ska kolla upp vinkeln på bomvidderna, men jag är tveksam :P

Vår ponny är rund, har låg manke och svängd rygg. Har en cliff barnes hoppsadel åt henne, kommer tyvärr inte ihåg modell o vidd. Fick den utprovad på Mustang.

Cliff Barnsby ska det vara såklart!! Blev lite fel där...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Utrustning Dressyrsadel till KORT, något sväng rygg med mycket bog. Hästen har ks så det får absolut inte bli tryck på länden (L5-L7) Det mesta som...
Svar
11
· Visningar
1 551
Senast: Design05
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka