Hoppsadel! *HJÄLP*

I

Ilion2

Hej !
Jag har börjat hoppa min d-ponny och skulle behöva en hoppsadel. (Heh, det är rätt svårt att hoppa i dressyrsadel ;) )
Jag vet inte vilken sadel som passar på honnom då hans dressyrsadel är mått beställd av tidigare ägare.
Hur ska man kunna ta reda på det, jag kan ju hitta nån begnad sadel men hur lätt är det då man inte har nån ANING vilken ", bomvidd eller vad man nu mäter den i ? :confused: :angel:
Snälla red ut begreppen för mig.. :crazy:

Sv: Hoppsadel! *HJÄLP*

Om du inte alls vet hur man provar ut en sadel så rekommenderar jag dig absolut att ta ut en sadelutprovare och få hjälp! Så får du en sadel som passar och du lär dig lite själv hur du ska se om en sadel passar eller inte, genom att se, fråga, lyssna och lära.

Lycka till! :)

Det är lixom inte det som är problemet jag kan skälv se någorlunda hurvida en sadel sitter, men annars så ska jag ta hjälp av duktigt hästfolk som jag litar på..Det är lixom att veta vilken storlek man skall testa..För jag kan ju inte testa "alla" sadlar jag måste ju veta ungefär...
Förstår du vad jag menar? =)

Jo, till en början måste man visst testa "alla" sadlar innan man vet vad som passar någorlunda. Ta hästen till en utprovare så du kan prova en massa sadlar!

Okey, tack för svaren , då är det bara att börja då ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 630
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 834
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka