Hoppövningar?

H

Hoppgalen

Hej där!
Någon som har en liten hoppövning :bump: som gör att hästen blir lugnare, mjukare och lydigare? :) Jag hoppar från, 50cm-90cm med min häst och han kan tyvärr inte hoppa högre för att han är för liten för 1m!

Sv: Hoppövningar?

Massa skoj finns det att göra :)
Studs, men det antar jag att du vet, det är ju alltid bra.

Men annars gillar jag att om hindret t.ex. står på medellinjen eller lite närmare väggen kanske så kan man i trav göra skänkelvikning från väggen tills man är rak på hindret. Då får du ju det lösgörande (hästen måste ju slappna av för att kunna göra dem korrekt) och sen hoppa från ett samlat lågt tempo är ju väldigt gymnastiserande.

Kommer säkert få massa tips! :D

För att få hästen lugnare är väl lite att man kan lägga bommar framför hindret med ett spec avstånd(vet inte vilket) och trava. Då lugnar de oftast ner sig. Heheh .

då jag precis hade köpt min häst så var hon stark som en oxe och rusade på hindrena hela tiden.
fick 2 övninga där man gjorde snäva svängar och jobbade mycket med att ha hästen böjd mellan hindrena.
31239668.jpg
[/url][/IMG]
29766343.jpg
[/url][/IMG]

hinderna bör ligga på 30-50cm

Allting låter bra! :) Ska testa att göra det lite då och då! :) Jag testade en hoppövning på stora mittvolten och två bommar på varje kortsida och galopp över de, de gick ganska så bra men inte bäst, tack för detta! Jag ska testa allting! :)

Hej igen, min häst har blivit mycket lugnare av detta, inte alls lika stark men fortfarande samarbetsvillig, nu undrar jag bara om det är någon som har en liten bana åt oss? Gärna på 80 cm?

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 381
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
941
Senast: ufot
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: morgaine
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
307
Senast: Springer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30