Hoppövningar! Skulle vara snällt om ni gav några tips!

P

PilliPilla

Hejsan :)
Det Finns säkert redan en sådan här tråd!
Menmen, det är såhär att nu har min häst varit på sommarbete hela sommaren och nu vill jag få han riktigt bra i hoppning igen med roliga övningar! Det ska vara lätta och roliga övningar , så att han behöver få tänka osv. Vi har inte en någon stor paddock , så det kan inte vara några stora övningar. Med många hinder elr stora avstånd.
Skulle vara tacksam för allt!
Pernilla

Sv: Hoppövningar! Skulle vara snällt om ni gav några tips!

Vi har också en liten paddock men här om dagen var jag i en hage och hoppade kombination. http://blommanx3.bilddagboken.se/p/main.html Klicka på 26 Juli så får du se en rolig övning :D de roligaste ja hoppat, tillslut fick ja sluta :/ Då han va helt slut!!

Det jag tycker är skoj är att ha två småhinder med ganska långt avstånd... Sedan ska man galoppera i mellan och räkna högt sina galoppsprång sedan ska man få kortare och länge galopp..

Den såg verkligen jätterolig ut:) Måste testa den ! Hahah Tack så mkt:)

Har Redan kollat på hippson hittade några övningar, men jag vill ju gärna ha fler!;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 222
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar