Hoppövningar för fullblod

M

Marika

Jag skulle vilja ha förslag på övningar och lite tips nu när jag har gått och köpt mig en fd galoppör som nu ska bli min nya hoppstjärna. Hon är 6 år och har gått lite hinderlöp, tydligen hoppade hon alldeles för bra över häckarna så det är positivt. Hon har hoppats några få gånger på bommar och det har fungerat, hon är väldigt positiv och tycker det är kul. Så nu vill jag ha lite tips på stärkande övningar som förbättrar som sagt styrka men även teknik, taxering och balans. Tacksam för svar! :)

Sv: Hoppövningar för fullblod

jag skulle börja med mkt bommar, körta länga, skritt trav & galoppbommar, studs osv, och prova löshoppa hästen, så att den får lösa lite problem själv :)

Lite i dom banor jag har tänkt, men vill gärna även ha något mer i hoppväg utöver det så att man kan hoppa lite små skutt och testa sig fram. Men tack så mycket!

Jag har ett fbl, som oxå gått häcklöp, har kommit på en bra lätt övning. Man rider som en 8, men på diagonalen gör man skänkelvikningar och på mitten på halvvolten ( alltså den lägsta och högsta punkten på 8:an) så kan man ha ett hinde rpå varje sida. Inte så högt men bra träning :D Man ska ta det i trav alltså!

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Lager
·
Hoppning Känner att jag skulle behöva lite tips och idéer då jag har slut på egna.. Jag har ett 12-årigt sto som jag har haft i ca 2,5 år. Jag...
2
Svar
25
· Visningar
4 344
Träning Nu skulle jag behöva alla era bästa tips. Har börjat rida ett sto som är den stelaste häst jag någonsin mött. Nu talar vi 10 år av fel...
2
Svar
23
· Visningar
3 967
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 510
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka