Hoppövning första gången efter igångsättning?

H

Hannzo

Några tips? Ska hoppa henne första gången efter igångsättningen efter koliken på torsdag. Tips?

Sv: Hoppövning första gången efter igångsättning?

Det beror väl lite på hur länge hon har stått, på vilken nivå ni är och hur ni tränade innan hon blev dålig..?!

När jag hoppar efter att min häst stått brukar jag bara köra enkla saker.
Hoppa igenom henne lite och kanske avsluta med en liten bana.
Vill inte köra för hårt med henne första gångerna. :)

Sv: Hoppövning första gången efter igångsättning?

håller med ovanstående :p svårt att säja när man inte alls vet vilken nivå ni är på. Jag skulle ha satt upp några hinder, en lättare övning och sen kanske tagit dom i följd. sen skulle jag inte ha hoppat så högt,beroende på hur länge hon stått vill säja..

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Över 670 hästar gjorde under torsdagen sin första start under årets unghäst-VM i hoppning. I den svenska truppen tog sig två hästar i...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Gunnar
·
Trav Jag behöver lite tips och höra era erfarenheter. Jag ska sätta tungband på en häst för första gången. Den drar då snabbt upp tungan i...
2
Svar
34
· Visningar
3 512
Senast: Sel
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka