J

jennifer_pn

Har en vbl valack som ska älska att hoppa.
När jag var och provred honom så hoppade vi, gick hur bra som helst och han tyckte det var jätteskoj!
Ett tag efter att jag fått hem honom så åkte vi till ridhuset och skulle hoppa. Det gick bra ungefär två gånger, sen vägra han.. Vet inte om det var för dåligt med fart mot hindret eller vad det berodde på..

Har du något bra tips på hur man "börjar om" med hoppningen?
Vill jättegärna kunna hoppa honom och vara med på någon clearround någon gång.

Sv: Hoppning

Säger som Charmex, ta hjälp av en duktig tränare. Då får du hjälp med vad som behöver göras.

Sv: Hoppning

Lägg ner hindrerna ordentligt och träna mycket på låga hinder. Löshoppning kan också göra att dom lär sig att balansera upp sig och hoppa "själv".
Men jag måste vara lite tråkig och, även jag, föreslå att du tar hjälp av en tränare. Hör vem andra i stallet tränar för så kan ni ha träningen efter varandra. Då brukar man komma undan den värsta avgiften (läs: dela på den)

Lycka till!

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 253
Senast: lirco11
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka