Hopplöst med namn...

Sv: Hopplöst med namn...

Jag tycker han ska heta
Egentligen ( för han skulle väl egentligen varit svart va :rofl: )

Min lite mer språkbegåvade vän här brevid kom med förslaget Olibrius som tydligen betyder skrävlare/viktigpetter.. Franskt, enkelt, på O, och blir ju Olle:idea:

Jag röstar på detta helt klart! Kort namn, börjar på O och smeknamnet blir solklart Olle, perfekt! :love:

Tack för alla förslag! Många av dem gillar jag, andra inte riktigt men oj, ni skulle bara veta vad mina kompanjoner kommit med för förslag...:eek:
Har nu en namnlista så lång att jag snudd på skulle kunna döpa hela svenska årskullen men inget verkar passa just till denna krabat. Alla namn noteras i alla fall så kom gärna med fler.

Att det ska vara så svårt. Det är iofs nog så svårt även när man själv får bestämma.

Då tycker jag han kan heta Olof eller Olov och kallas Olle..då får du med Kort namn och O

Vi har en hingstfuxåring i stallet som heter Ozzy, det är lite småfränt tycker jag :)
Dock har han stallnamnet före i sitt namn...

Nu skapar jag ännu en namntråd för vi har totalt fått namntorka. Vi fick ett fuxfärgat hingstföl e Orlando Vici - Mill Oki e Spotlite Lobell förra lördan. Vi är tre personer som äger honom. Jag föredrar korta enkla namn. Ena personen gillar "traditionella travarnamn" och den tredje personen gillar namn som anspelar på föräldrarnas namn och helst att det ska börja på O.
Ja jösses, hur ska vi komma överens...:angel::rofl: Vi kallar honom för Olle.

Så kära bukefalister. Hjälp oss med namnförslag.
Här finns bilder på lillgrabben. http://www.pixbox.se/alb_show_id1066838_page0.html

Poseidon:laugh:

Orlandos Oligark

Oligarki syftar på fåmannavälde, d.v.s. då ett fåtal personer styr genom att ha tillgång till kapital eller ärvd titel. Namnet kommer av grekiskans oligos ("få") och archo ("härska") och myntades också under den klassiska grekiska eran.
kanske ganska passande? :)

Här var det många bud må jag säga. Helt fantastisk vad kreativa ni är allihopa. men zandrah, Oligark haha då lät Bloom betydligt trevligare.:D

JAg har ju fått totalt soppatorsk i skallen (om man nu kan få det)

Hur som haver, jag har hittat ett namn som jag fastnat för. Nu återstår bara att höra om de andra två gör det också. GAranterat inte...
Tous Idole. Med lite knepig översättning så betyder det på ett ungefär allas idol (för det är han ju redan:love:).

Annars tyckte jag om Orage du Feu (faller lite på att det låter som han är e en annan hingst), Olibrius, Eclaire Rouge, Ocean Rouge och några till. Okis Lilla Olle är gulligt men kanske för gulligt...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka