Hopplöst med namn...

oki

Trådstartare
Nu skapar jag ännu en namntråd för vi har totalt fått namntorka. Vi fick ett fuxfärgat hingstföl e Orlando Vici - Mill Oki e Spotlite Lobell förra lördan. Vi är tre personer som äger honom. Jag föredrar korta enkla namn. Ena personen gillar "traditionella travarnamn" och den tredje personen gillar namn som anspelar på föräldrarnas namn och helst att det ska börja på O.
Ja jösses, hur ska vi komma överens...:angel::rofl: Vi kallar honom för Olle.

Så kära bukefalister. Hjälp oss med namnförslag.
Här finns bilder på lillgrabben. http://www.pixbox.se/alb_show_id1066838_page0.html

Sv: Hopplöst med namn...

kan han inte heta Olle då :D? kort enkelt och börjar på O :rofl:

annars tyckte jag om Drop Red Gorgious som popfinger nämnde :)

Vet inte om det är traditionellt travar namn, har inget med föräldrarnas namn att göra och börjar inte med O. Men jag tycker att fölisen ska heta:

Red Gambler

MVH Russin8

Han kan väl heta Osten, då han verkar höra hemma i Västerbotten? ;)

Tack alla. :) Jag noterar för fullt i min namnlista. Olle blir det inte iaf, det är vardagsnamnet, så långt är vi tre överens...:D

Fram med mera förslag! Nån som är bra på franska? nått med rött eller eldigt eller så kanske?

Tack alla. :) Jag noterar för fullt i min namnlista. Olle blir det inte iaf, det är vardagsnamnet, så långt är vi tre överens...:D

Fram med mera förslag! Nån som är bra på franska? nått med rött eller eldigt eller så kanske?

Åsådäfö! :bump:

Det är ju klockrent, perfekt, naffagenialiskt!
Eldfågel på västerbottensfranska! :banana:

Haha så klockrent!

Enda franska med röd som jag kan (mycket begränsade språkkunskaper:) ) hette en galoppör för några år sen.. Eclaire Rouge.. Betyder tydligen röd blixt eller nåt liknande..

Min lite mer språkbegåvade vän här brevid kom med förslaget Olibrius som tydligen betyder skrävlare/viktigpetter.. Franskt, enkelt, på O, och blir ju Olle:idea:

Andra ord; Opiniâtre/Obstiné - envis/ihärdig, Orage - storm , Osé - djärv..

Orage du feu borde bli eldstorm eller liknande
Osé Rouge/ Obstiné Rouge - djärv röd/ envis röd..

Ursäkta den bristfälliga stavningen och grammatiken.. Någon kanske har en ordbok?

Har ingen aning om ifall det stämmer eller ej, själv har jag aldrig hört orden trots ett antal år av skolfranska....... Men så kan jag bara två meningar eller så:angel:

Senast ändrad av en moderator:

On Fire

Spånar vidare....gillar att hitta på namn! Synd att min egen fick ett så boring namn..:)

Redigerar: Äh, såg ju nu att nån hade skrivit Olle On Fire, missade det helt! :)

Senast ändrad av en moderator:

Han ska ju heta Orlando Bloom juuu! :p
Börjar ju på O och eftersom Legolas redan funnits så.....

Annars finns det massor med coola namn som figurerar i SOR-trilogin. Jag menar det hör ju liiiiite ihop med namnet iaf. :)

Ja, passar ju till OLLE med.....

Quel Alezan = vilken fux

Oui Mon Alezan = Ja min fux

Ouvreuse Rouge = arbetare röd (röd arbetare)

Ocean Rouge

Allez mon alezan = Gå min fux

Onze = elva

On est bien = vi har det skönt

Onyx

Orlando Alezan

Han ska ju heta Orlando Bloom juuu! :p
Börjar ju på O och eftersom Legolas redan funnits så.....

Annars finns det massor med coola namn som figurerar i SOR-trilogin. Jag menar det hör ju liiiiite ihop med namnet iaf. :)

Ja, passar ju till OLLE med.....

Orlando Bloom är upptaget, för det slog mig också igår. Likaså Veni Vidi Vici, vilket annars varit passande.

Orlandoki? :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka