matildamilton
Trådstartare
Har genom hela mitt liv ridit på ridskola. Nu är jag 17 år gammal med en massa erfarenhet i bagaget men nu har jag nått en punkt där att rida på ridskola gör mig så less. Jag har ingen möjlighet att tävla och det känns som att jag inte lär mig mer på ridskolan. Men det är endast där jag kan rida på riktigt då jag annars bara har ett gäng travare jag bara får skritta och trava på enbart för att motionera dem. Medryttarhäst har jag provat på tidigare men efter att ha hamnat hos riktiga rötägg så händer inte det igen. Foderhäst skaffade jag mig förra sommaren bara för att sen få lämna tillbaka den när vi två veckor senare insåg att saker inte stämde med hennes ben och hovar. Har sedan dess varit spekulant på två andra hästar som skulle ut på foder, de båda lämnades dock bort innan jag ens fick chans att provrida. Sen dess ha jag så smått kollat vidare och vi har ekonomin till det, men nu har mina föräldrar tagit reda på att de inte kan köra häst utan utökat B körkort, något de tvärt säger nej till och därför blir det en omöjlighet att ha häst för min del.
Vill verkligen inget annat än att skaffa häst och få chansen att utvecklas och tävla på högre nivå än klubbtävlingar, men mest av allt vill jag få prova på fälttävlan. Har funderat lite smått på att kanske se om något annat stall behöver hjälp för jag finner inget större nöje i att rida travare längre. Någon som har någon idé på vad jag kan göra? Börjar kännas hopplöst.
Vill verkligen inget annat än att skaffa häst och få chansen att utvecklas och tävla på högre nivå än klubbtävlingar, men mest av allt vill jag få prova på fälttävlan. Har funderat lite smått på att kanske se om något annat stall behöver hjälp för jag finner inget större nöje i att rida travare längre. Någon som har någon idé på vad jag kan göra? Börjar kännas hopplöst.