Hopphingstar, var hitta info?

kopparberg

Trådstartare
Jag har rätt nyligen köpt ett sto. Tanken är att betäcka henne så fort jag får möjlighet. Jag har ju genom åren sett en del hingstar som jag verkligen gillar och som är potentiella "partners" till henne. Men samtidigt vet jag ju att man ska välja hingst med stor omsorg, så jag skulle gärna veta mer!

Flyinge har ju en mkt fin information om sina hingstar, och man kan tom se dem på videoklipp. Helt suveränt! :bow:
Men trots att jag har sökt på nätet efter lika bra info om andra bra hopphingstar så har jag inte hittat ngt! Knappt de finns på bild!

Några tips på bra sidor på internet där hopphingstar i svensk avel presenteras? Eller var sådant en förbjuden fråga här på buke? I så fall kanske det går bra med PM? I annat fall får väl moderator ta bort tråden och jag få svårare med mitt hingstval... :angel:

Sv: Hopphingstar, var hitta info?

Jodå, den brukar jag kolla i varje år. Men jag har inte sett att de i den hänvisar till hemsidor? Ska kolla noggrannare nästa gång!

Liknande trådar

T
Avel Vill först poängtera att jag verkligen inte är proffs på avel men jag lyssnar och lär mig gärna av er som kan :) Jag har ett...
Svar
10
· Visningar
1 537
Senast: kanontjej
·
Avel Allt lutar nu åt att jag ska betäcka mitt sto till våren, om allt går som det ska *nervös* Men det behövs ju en pappa också ;) Jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 225
Senast: superstar
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka