HoppHingstar med levande föl-avgift?

mortill3

Trådstartare
Vad finns det för hopphingstar som erbjuder levande föl-avgift i år?
Betalar gärna lite extra för att "få" ett föl, än att betala allt på en gång och så misslyckas det.....
Lista gärna de hingstar med hoppstam ni vet om...kanske är fler som är intresserade att veta.
 
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

Fetcher N tar ju först en mindre avgift när stoet varit dräktigt i typ 17 dygn om jag minns rätt (ingen språngavgift) och sen levande föl.

Sen finns det ju ett par som visserligen inte har levande föl, men som är ruskigt billiga som A-dur (1500 språng, 1500 på 17 dygn - klart) eller Lasandos som bara har språngavgift på 2500.

Det är dem jag vet av på rak arm, men har ju långt ifrån tittat på alla hingstar. :D


Jag betalar ju också oftast gärna lite mer för levande föl, tycker det är helt oslagbart. Valde en hingst med levande föl förra året då stoet inte haft föl på flera år och börjat bli lite gammal, men Balougraph finns inte tillgänglig i år då han tävlas fullt ut den här säsongen.
 
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

Corriendo Tau
Camaro M
m.m


Fick själv föl av Corriendo Tau i år... föredrar också att betala lite mer för att få en levande och frisk fölunge. När jag året 2009 fick föl e: Tornesch var han också levandeföl, kan ju ha ändrats. :)
 
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

Fifhting Alpha har också levande fol och Hippoessentias egna hingstar, Lucky Point och King Louie har det som alternativ!
 
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

En till billig hingst är Carte d'Or som kostar 2000 i språng
 
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

Jag tror det är få som kan matcha corriendo tau's supervilkor... Där har vi en hingstägare som förstått vitsen med rabatt till selektionsston!!!
 
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

New Balance har nu kommit med på Språngrulla med mycket bra villkor.
Språng 2000 kr + 4000 kr på levande föl + moms.
 
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

Fetcher N (54)
Hamilton (111)
Haydn (101)
Hip hop (5)
Homme d`Honneur
Lucky Point (64)
New Balance (23)
Nobel 994 (119)
Balougraph (62)
Careful (59)
Converter
Nintender
Cortado
Diamant de revel
Vivaldi K
Feliciano (11)
Camaro M (15)
Twilight
Highlight
 
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

King Marco saknas på din sida, Lucky Point har avlidit-finns fryst på samma villkor?

Nintender, Balougraph o Vivaldi K har ej lost licens o skall enligt utsago ej verka i avel 2013- ev på fryst, men finns inga priser/villkor någonstans.

Careful står på språng o 90 dygn!

Sedan har du Iowa, Corriendu Tau, Fighting Alpha (Carte d´or) som redan namnts ovan...!
 
Senast ändrad:
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

*kl*

Att Iowa endast har levande fölavg beror väl på hans mkt dåliga fertilitet. Den kan förstås ha blivit bättre. Men ett antal säsonger sen var den usel.
 
Sv: HoppHingstar med levande föl-avgift?

King Marco är död sen mer än tio år, menar du King Louie?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 499
Senast: super
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
383
Senast: Windy
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp