Hopphingst till sto e Nebraska

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Carrielaine
  • Startdatum Startdatum
C

Carrielaine

Gör väl en jag åxå:p
Ska betäcka mitt sto i vår. Hade i princip bestämt mej för Lambourghini, men han betäckte bara naturligt förra året (inte mej emot iofs, men har tyvärr minst 60 mil till ängelholm där han står stallad) så nu måste jag nog tänka om.

Önskar en hopphingst med goda gångartspoäng o bra typ eller en dressyrhingst med bra hopp poäng. Gärna en hingst över 165 då stoet är litet.

Stoet är e: Nebraska - Furidant - Rockad.
Hon har en avkomma e Cornetto f 06 som är jättetrevlig. Rör sig bra, blev klass I dressyr på 3års. Hoppar bra. 170+ idag...

Funderar nu på Cartier. Liknande blod som i Cornetto.
Vad tror ni?? Andra förslag?

:bump::bump::bump:

Sv: Hopphingst till sto e Nebraska

Intressant med en Gotlandshäst!

Är lite jävig eftersom jag själv väntar en liten e. Cartier i vår så jag tycker naturligtvis att han är mycket intressant! Sen beror det så klart på stoet, hur hon ser ut. Har en bild i huvudet av en Nebraska-Ciceron-Rockad och den kanske inte är så smickrande. Hon är rätt högrest men har dåliga ben, kort skritt och trav och ett säreget temperament. Hoppar bra.

Annars har du ju Ludwigs Champion som rör sig bra och hoppar bra! Men det kanske riskerar att blir för mycket massa?

Airline H eller Capriano?

Ska kolla på dom 2 sistnämnda.
Ludwigs Champion tycker jag har för mycket massa fram. riskerar en tung häst då, eftersom märren inte är det mest högresta. Ska se om jag kan få upp nån bild. Hon har medelmåttiga gångarter men gör sej betydligt bättre under ryttare än vid visning vid hand. Supertemperament!!:love:

Mycket mellan öronen gör mej egentligen inte så mycket, men om andra ska hantera avkomman är det ju smidigt om dom är av det coolare slaget;)

Jag pratade med Lambourghinis ägare igår och målsättningen för i år är att han ska vara tillbaka på semin och i allmän avel. Så de kan gå vägen med honom ändå.

Finemang:banana::banana: Då ska jag boka han:love:

Själv har jag ju fått en kanonfin unge efter honom vars morfar är från samma stolinje som ditt sto!

Då är vi två som vill ha honom på semin:laugh:

Själv har jag ju fått en kanonfin unge efter honom vars morfar är från samma stolinje som ditt sto!

Då är vi två som vill ha honom på semin:laugh:

Kan du PMa en bild på underverket kanske;)

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: AmyPond
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 314
Avel Jeg har et KWPN-sto e. Silverstone-Koriander-Nimmerdor som jeg funderer på å bedekke i år. Hun er 9 år og ca 162 cm høy. Rør seg...
Svar
6
· Visningar
1 694
Senast: anestr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka