Hopphingst med ridbarhet och som ger storlek

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kewin2
  • Startdatum Startdatum
K

Kewin2

Har en 3-åring som skall gå 3-årstest och sedan betäckas i vår/sommar. Hon är efter Quite Easy. Mamman är e. Cortez och har själv hoppat MSV.

Det är en mkt fin liten tjej med bra ben och exteriör. Hon har "cortez-hals" och rel kort och fin i kroppen. Rör sig med bra gångarter och har god balans och bärighet, löshoppar med mkt tryck och god teknik. Hon är inriden och är mkt snäll.

Enda tråkiga med henne är att hon är liten (nu bara ca 156 cm) men jag hoppas att hon växer ett bra tag till.

Hennes manna är ca 168 men mormor bara 159....så det ligger litet bakom.

Jag har nu funderingar kring lite olika hingstar och behöver nu lite tips på bra hopphingstar som ger lite storlek... värdesätter givetvis även ett gott temp samt goda grundgångarter. :bump:

KAN NÅGON HJÄLPA MIG MED LITE TIPS?!

Sv: Hopphingst med ridbarhet och som ger storlek

Ludwigs Champion, borde ju kunna nedärva storlek. Han hoppar ju bra och har bra gångarter samt 43 p exteriört....

Han är för övrigt het kandidat till mitt 3-årssto...

Sv: Hopphingst med ridbarhet och som ger storlek

Ludwigs Champion, borde ju kunna nedärva storlek. Han hoppar ju bra och har bra gångarter samt 43 p exteriört....

Han är för övrigt het kandidat till mitt 3-årssto...

skall bli intressant att se hur hans föl kommer att se ut.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 660
Senast: Freazer
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 761
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 319
Senast: Jate Volim
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 771
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar