Hopphingst med gång

MVA

Trådstartare
Ska betäcka mitt Robin Z -xx sto i år.
Vill ha en hopphingst med gång som lämnar lättare typ på häst till henne.
Har kikat runt på lite olika, men inte blivit jätteimpad av ngn än.
Ngn som har ett tips på trevlig hingst?
 
Sv: Hopphingst med gång

Ett förslag rent generellt är väl att C- linjen brukar ha lite gång också?

Jag själv är väldigt svag för Cosmeo :love:
Och han årgångar som visats nu på 3 års har ju varit super, om jag inte minns fel så tror jag att han var den hingst förra året som toppade flera av listorna med sin första årgång?
 
Sv: Hopphingst med gång

Låter bra, jag har just fått en Cosmeounge!:)

Mamman har högst ordinär trav, han rör sig mycket bättre än henne.

Hip Hop ger gång säger min "mentor" som föder upp dressyrhästar av klass.
 
Sv: Hopphingst med gång

Vad roligt :)

Jag är jätte sugen på att betäcka med honom!
Antar att det lutar åt honom eller Bravour nästa år till mitt Cortez sto ;)

Fast det finns ju många fina hingstar och man vill "hinna med" så många kombinationer med sitt sto.

Hade jag vunnit på lotto så hade jag införskaffat mig massor av ston och en gigantisk lösdrift till dom :D
 
Sv: Hopphingst med gång

Cosmeo ser trevlig ut, har tyvärr inte sett nga avkommor efter.
Hiphop har jag bara sett väldigt stora avkommor efter, så han törs jag inte använda. Hon har tendens att lämna stora o grova avkommor.
Armani Code har jag inte sett alls hur han rör sig. Ngn som sett han i verkligheten?
 
Sv: Hopphingst med gång

Armani Code är jättefin tycker jag.
Jag såg honom på bruksprovet och han är av ädel typ, långa ben. Han har ordinär skritt, men både trav och galopp är riktigt bra. Dessutom så hoppar han ju förstås jättefint. Solklar bruksprovsetta
 
Sv: Hopphingst med gång

Har du kollat på Canterbury? Han lämnar lättare modell av häst och har både gång och hopp:love:
Han står högst upp på mitt stos "hingstlista";)
 
Sv: Hopphingst med gång

Jag har valt Canterbury till mitt sto som behöver en typförbättrare och gärna lite gång, men jag vill helst ha en hopphingst. Sen får man ju se hur resultatet blir sedan, man vet ju aldrig om det blir som man tänkt.
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: athena
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 699
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Smaklig munkpeppar

Omröstningar

Tillbaka
Upp