Hopphäst från polen - resultat?

S

Sellan

Har köpt en häst från polen som är tänkt att hoppa med, jag tror han har tävlat förut, finns det nån sida i polen där man kan hitta tävlingsresultat?

Han har full stam http://www.allbreedpedigree.com/lubon

någon som vet något om stammen? bra hopphästar?

Sv: Hopphäst från polen - resultat?

Jag hade en tävlingshäst för många årsedan som hade Harbin som morfar. (Mamman var importerad från Polen.)

Han var het som fasen och väldigt svårriden, men när han blev äldre och lugnade ner sig gick han 1,40! Innan det rev han minst ett par hinder/klass för han hoppade för mkt på fart.

Har sett en sida med polska tävlingsresultat någonstans men minns inte var, ska se om jag kan hitta!

Min polack ska ju bli hopphäst... :angel: Fast vi har en bit kvar. :D Enligt uppgift ska han vara tränad 1,40, men i dagsläget ligger vi på ca 1,20 på träning. Han hoppar trevligt, men är lite dålig på att dra upp frambenen ibland, så han blir lite hängande. Fast det gör inget tycker han, och hoppar två deci högre istället! Han är totalt ärlig, tvekar inte, hoppar i alla lägen, och kommer man fel går han på lika lugnt och tryggt nästa gång.

Han är ju nio, och under uppbyggnad nu, han har gått som körhäst under större delen av sitt liv. Jag räknar på att han kommer att gå 1,30, ungefär. Han är ju lite för stor för sitt eget bästa också, så vi har ju en del att jobba med... :smirk:

vad har din polack för stam? vad heter den? om du bor i norrland kanske man har sett dig...

unghästen(utan stam) visar bra mod, han hoppar dikerna lätt och graciöst.. han ska bara ridas in först :angel:

Han heter Niger e. Igen - Nafar. Jag har bara haft honom sedan i våras och vi har tävlat tom 1,10, bara lokalt, han har ingen licens, ska införskaffas till nästa år. :) Själv heter jag Sandra och tävlar för SRK. Du då?

Jag har just köpt ett sto som är importerat från Polen. Hon är bara bebis än så länge (född 2002), men hon är tänkt att bli hopphäst, och hittills ser det lovande ut. :love:

aha.. då vet jag inte vem du är än...
"unghästen" håller vi på att rida in just nu så han har inte kommit så långt. vi har bara haft han hemma ung 1vecka så.. ;)
Han kallar vi för Siwa (Sheeewaa på polska ;) ).
Jag heter jill och tävlar för WINN men ska lösa licens för THF nästa säsong.

Ehh, nu måste jag idiotförklara mig själv lite, men WINN? Vad är det?

e d flera olika som ska rida in han?

Westernryttarna i nedre norrland

ägaren hjälper mig att longera/leda när jag sitter/hänger på hästen.

han är tidigare sutten på nån gång med ledare lite "oseriöst" av ganska hästovana killar/män hos förra ägaren

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka