Hoppgren inom Western ?

X

xScandi

Min westerntränare sa att det fanns massa grenar inom western när jag bröjade rida.. Hon sa att det t.o.m fanns en Hoppgren.

Någon mer som hört talas om det? Och vet vad den heter?
Tacksam för svar :]

Sv: Hoppgren inom Western ?

HAH ! ååh, hoppas vi får svar i kväll (men det kan vi nog glömma)
Annars kan jag ju fråga min tränare :]

haha, jaa... men jag tror fortfarande att det gör ont att hoppa med westernsadel :p

Helt rätt, och förutom dessa grenar finn även vanlig banhoppning - jumping.

Dock är detta AQHA/APHA grenar, vad jag vet har aldrig WRAS anordnat några engelska grenar överhuvudtaget...

Jag har tävlat i Hunter Hack på Wrastävling.
Men det är nog 10 år sedan nu... Tror att dom tog bort grenen pga för litet intresse. Men det kanske är något att ta upp igen?

Härligt!

Jag är också intresserad!!! Tack Tender för youtube länken...

Detta verkar ju absolut inte för svårt!!! (Jag är lite hopprädd, men det är kul ändå!) :)

Momenten ser ju mycket lättare ut än på en liten vanlig fjuttig ridklubbs tränings tävling...

Vad bedömmer domarna, nån som sett ett protokoll? :angel:

Ja, huntern är ju väldigt poppis på både paint å quartershower, brukar alltid vara massor av häst med, men när det blir hunterhack är det få kvar. Lite synd för det är ju inte så höga hinder direkt.
Jackpot

Finns väl ingen anledning för WRAS att anordna engelska grenar? De finns ju redan för alla raser i vanliga ridklubbar!

Har jag uttalat mig om det? :eek:

Jag sa bara att det var så, mig spelar det ingen som helst roll om wras anordnar engelska grenar eller ej!

hon menade hoppgren, och kommer att bli nöjd med svaren. vi rider båda två engelskt och funderade lite över detta... men kul att det faktiskt fanns! :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 939
Senast: Seabaz
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025