T

Troya

Har DU några bra tips & idéer, bilder eller bra länkar till skissar/foton uppifrån på hoppbanor? Jag har skissat flera själv men det blir aldrig riktigt bra och ni här ute på buke verkar ju ha hur mycket som helst att komma med! Det spelar ingen roll vilken höjd eller så, men för stor häst och inte högre än 1.10-klasser :crazy:

Ellen

Sv: Hoppbana?

Och vimsig som jag är lägger jag in Tråden i helt fel forum. Ursäkta mig. :angel:

Jag har en bok som har flertalet bra banor med en massa upplägg. Anthony Paalman (Palman?) har skrivit den men jag kommer inte ihåg vad den heter.

Kan ju vara ett tips annars :)

Jag har en bok som har flertalet bra banor med en massa upplägg. Anthony Paalman (Palman?) har skrivit den men jag kommer inte ihåg vad den heter.

Kan ju vara ett tips annars :)

Okej tack, kan ju bara söka på internet :)

Ellen

Här har vi 4 banor, dock lite högre klass. Men svårigheterna kan man alltid ändra lite på. Man kan nog få lite ideer från dessa iallafall!

Från ponny EM.
parcoursgp2.jpg

parcoursgp1.jpg

GP.
corne04_PGP.jpg

corne04_GP.jpg

Jag har inga skisser att komma med, men lite tips däremot :).
Försök undvika det klassiska "fyrkant snettigenom fyrkant"! Träna på linjer, exempelvis en böjd linje mellan 2 räcken "dogleg", där man kan variera sig mellan exempelvis 4-5 galoppsprång osv. Linjer in på medellinjen, och direkt ut från hörn är också bra att träna på, då det är där problemen brukar komma med att hästen skjuter ut bogen osv.

Jo det kan ju vara en bra ide! :idea: Då kanske kan kan använda några koner som navigering i början så man får bra svängar? Har inte hoppat så mycket på böjt spår..

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 939
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
597
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 542
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar